| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Repertuvar (Tsm) Iv | TMB 452 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. ÖZGE ZEYBEK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Teori ve solfej derslerinde öğrenilen makam ve usullerin paralelinde mevcut repertuardaki eserlerin Türk Makam Müziği üslubuna uygun olarak seslendirilmesi ile öğrenciye bu alanda repertuar kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Şed ve mürekkep makamlarda büyük formda eserler ile çeşitli makamlarda solistik vasfı yüksek eserlerin icrası. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Toplu ve solo icra becerilerini geliştirir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Teoride olan bilgilerini uygulama(icra) yolu pekiştirir. | Anlatım, Tartışma, | |
| 3 | Nüans ve süsleme elemanları gibi unsurları gerektiğinde kullanmayı öğrenir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Türk Makam Müziği bestecileri ve icracıları hakkında fikir sahibi olur. | Anlatım, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hicazkar makamında yürük semai usülünde eser (Zekai Dede) | |
| 2 | Hicazkar makamında curcuna usülünde eser(Tatyos Efendi) | |
| 3 | Hicazkar makamında ağır aksak usülünde eser (Zeki Arif Ataergin) | |
| 4 | Müstear makamında aksak usülünde eser (Şakir Ağa) | |
| 5 | Hüzzam makamında aksak usülünde eser (Rakım Elkutlu) | |
| 6 | Dügâh Kâr (Hacı Faik Bey) | |
| 7 | Dügâh makamında devr-i hindi usülünde eser (Hacı Faik Bey) | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Şehnaz Sengin Semai (Yahya Nazım Efendi) | |
| 10 | Şehnaz ve Şehnaz Buselik makamında aksak usülünde eser (Tanburi Mustafa Çavuş) | |
| 11 | Zavil Ağır Semai (Küçük Mehmed Ağa) | |
| 12 | Mahur makamında curcuna usülünde eser (Hacı Arif Bey) | |
| 13 | Saba makamında aksak usülünde eser (Zeki Arif Ataergin) | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | TRT TSM Nota Arşivi,Bakırköy Musiki Vakfı Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | X | |||||
| 3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
| 4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
| 5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | X | |||||
| 6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | X | |||||
| 7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | X | |||||
| 8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | X | |||||
| 9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | X | |||||
| 10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | X | |||||
| 11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Toplu ve solo icra becerilerini geliştirir. | ||||||||||||
| 2 | Teoride olan bilgilerini uygulama(icra) yolu pekiştirir. | ||||||||||||
| 3 | Nüans ve süsleme elemanları gibi unsurları gerektiğinde kullanmayı öğrenir. | ||||||||||||
| 4 | Türk Makam Müziği bestecileri ve icracıları hakkında fikir sahibi olur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 40 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||