| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | ATA 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. CEMİLE EBRU SAYGI |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. CEMİLE EBRU SAYGI, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı |
Atatürk’ün eserleri incelenmek suretiyle Cumhuriyetin temel nitelikleri, elde edilen kazanımları anlatılarak Atatürk ilkelerinin değerini kavratmaktır. |
| Dersin İçeriği | Modern Türkiye´nin doğuş ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeleri öğretmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Atatürk İlkeleri ile ilgili kaynakları tanımış olur. | ||
| 3 | Osmanlı Devletinde yapılan yenilik hareketlerini kavramış olur. | ||
| 4 | Milli mücadelenin zorluklarını kavrar. | ||
| 5 | Türk tarihinden ve Türk milli mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. | ||
| 6 | Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnkılâp ve Kavramlar | |
| 2 | Osmanlı Devleti ve Yenileşme Çabaları | |
| 3 | Osmanlı Devleti'nde Hürriyetcilik Hareketleri | |
| 4 | Osmanlı Devleti'nin Joepolitik Durumu ve Bazı Devletlerin Osmanlı Devleti Üzerindeki Emelleri | |
| 5 | Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti | |
| 6 | Savaş Sırasında Osmanlı Devleti'ni Paylaşma Projeleri | |
| 7 | Mondros Mütarekesi'sinden sonra İtilâf Devletlerinin İşgallere Başlaması ve Osmanlı Devleti | |
| 8 | Osmanlı Devleti'nden Toprak İstekleri | |
| 9 | Milli Mücadelede Cemiyetler | |
| 10 | Azınlıkların Faaliyetleri ve Milli Varlığa Düşman Teşekküller | |
| 11 | Mustafa Kemal Paşa'nın 9.Ordu Müfettişliği Görevi ve Samsun'a Çıkışı | |
| 12 | Milli Teşkilatlanma ve Kongreler | |
| 13 | Sivas Kongresi ve Sonuçları | |
| 14 | Heyet-i Temsiliye'nin Ankara'ya Gelişi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1] http://www.aiit.sakarya.edu.tr/ |
| Ders Kaynakları | 1. Kemal Atatürk, Nutuk I, II, III, İstanbul, 1967. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar. |
| 2 | Atatürk İlkeleri ile ilgili kaynakları tanımış olur. |
| 3 | Osmanlı Devletinde yapılan yenilik hareketlerini kavramış olur. |
| 4 | Milli mücadelenin zorluklarını kavrar. |
| 5 | Türk tarihinden ve Türk milli mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. |
| 6 | Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 72 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||