| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretim İlke ve Yöntemleri | EBB 203 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | ||
| Önerilen Seçmeli Dersler | ||
| Dersin Dili | Türkçe | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | |
| Dersin Türü | Zorunlu | |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ | |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU, Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ, Prof.Dr. ÖMER FARUK VURAL, | |
| Dersin Yardımcıları | ||
| Dersin Kategorisi | Diğer | |
| Dersin Amacı | Eğitimle ilgili temel kavramlar ışığında, program geliştirme sürecini anlamak; etkili öğrenme ve öğretim ilkelerini benimsemek ve öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan model, strateji, yöntem ve teknikleri tanımak. |
|
| Dersin İçeriği |
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | EĞİTİM VE ÖĞRETİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI AÇIKLAR. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | EĞİTİM PROGRAMININ NASIL GELİŞTİRİLDİĞİNİ AÇIKLAR. | Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | DERS PLANININ NASIL HAZIRLANACAĞINI KAVRAR. | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 4 | ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİN İLKELERİNİ YORUMLAR. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | TEMEL ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİNİ AÇIKLAR. | Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 6 | TEMEL ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİ KARŞILAŞTIRIR. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | EĞİTİM, ÖĞRENME VE ÖĞRETİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | |
| 2 | EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖĞELERİ | |
| 3 | EĞİTİM PROGRAMININ GELİŞTİRİLMESİ | |
| 4 | EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN PLANLANMASI | |
| 5 | ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİN GENEL İLKELERİ | |
| 6 | ÖĞRETME - ÖĞRENME MODELLERİ | |
| 7 | ÖĞRETME - ÖĞRENME MODELLERİ | |
| 8 | ÖĞRETME - ÖĞRENME STRATEJİLERİ | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
| 11 | ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
| 12 | ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
| 13 | ÖĞRETİM STRATEJİ,YÖNTEM VE TEKNİKLERİN ETKİLİ KULLANILMASI | |
| 14 | ÖĞRETİM STRATEJİ,YÖNTEM VE TEKNİKLERİN ETKİLİ KULLANILMASI |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Çelenk,S. (Ed) (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Pegem Akademi, Ankara. [4] Gömleksiz, M.N. (2018). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Asos Yayinevi
|
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | EĞİTİM VE ÖĞRETİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI AÇIKLAR. |
| 2 | EĞİTİM PROGRAMININ NASIL GELİŞTİRİLDİĞİNİ AÇIKLAR. |
| 3 | DERS PLANININ NASIL HAZIRLANACAĞINI KAVRAR. |
| 4 | ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİN İLKELERİNİ YORUMLAR. |
| 5 | TEMEL ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİNİ AÇIKLAR. |
| 6 | TEMEL ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİ KARŞILAŞTIRIR. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 70 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||