| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Alan Seçmeli Iv (Eğitim Yazılımı Değerlendirme) | BTE 412 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Özlem CANAN GÜNGÖREN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin eğitim ortamalrında kullanabilecekleri öğretim yazılımlarının seçebilecek yeterliklere kazandırılmasını amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Öğretim yazılımı kavramları, türleri, seçimi ve değerlendirilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğretim yazılımı kavramını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Öğretim yazılımı türlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Öğretim yazılımı türlerinin farklılıklarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Geliştirmeye yönelik değerlendirmenin özelliklerini bilir. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 5 | Seçime yönelik değerlendirme türlerinin karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Seçime yönelik değerlendirme yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğretim yazılımı ile ilgili temel kavramlar | 1-10. sayfalar |
| 2 | Öğretim Yazılımı Türleri | 11-41. sayfalar |
| 3 | Öğretim Yazılımlarında Kalite | 42-51. sayfalar |
| 4 | Öğretim Yazılımı geliştirme | 52-80. sayfalar |
| 5 | Öğretim yazılımı geliştirmede Hazırlık, tasarım, uyarlama ve değerlendirme | 81-101. sayfalar |
| 6 | Öğretim Yazılımı seçme ihtiyacı | 102-122. sayfalar |
| 7 | Yazılım seçmeye yönelik değerlendirme | 123-144. sayfalar |
| 8 | Değerlendirecek ekibin oluşturulması | 145-155. sayfalar |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Dolaylı Değerlendirme | 158-186. sayfalar |
| 11 | Doğrudan Değerlendirme | 187-200. sayfalar |
| 12 | Tümleşik Değerlendirme | 201-220. sayfalar |
| 13 | Örnek yazılımınların seçime Yönelik Değerlendirilmesi. | 221-249. sayfalar |
| 14 | Dersin özeti ve genel tekrar. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Şimşek, N. (1999). Öğreitm yazılımları. Ankara: Sisyasal yayınevi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Öğretim yazılımı kavramını bilir. |
| 2 | Öğretim yazılımı türlerini bilir. |
| 3 | Öğretim yazılımı türlerinin farklılıklarını ifade eder. |
| 4 | Geliştirmeye yönelik değerlendirmenin özelliklerini bilir. |
| 5 | Seçime yönelik değerlendirme türlerinin karşılaştırır. |
| 6 | Seçime yönelik değerlendirme yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| 3. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ödev | 3 | 10 | 30 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||