| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilgiler Eğitimi Semineri:Tarih Eğitimi | SBE 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK, |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tarihin Sosyal Bilgiler eğitiminde yerinin yüksek lisans düzeyinde eleştirel olarak değerlendirmesi amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | Tarihin amacı, yöntemi, tarih eğitimi, sosyal bilgilerde tarih konuları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tarihin amacı ve yöntemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Tarih öğretiminin amaçlarını kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Türkiye’de Tarih eğitimi ve öğretiminin gelişimini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Sosyal Bilgilerde tarih kazanımlarını değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Sosyal Bilgilerde tarih kazanımlarının öğretimini değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | |
| 2 | Tarih nedir? Ne değildir? | |
| 3 | Tarihte yöntem | |
| 4 | Tarih eğitimi ve öğretimi | |
| 5 | Tarih öğretiminin amaçları | |
| 6 | Türkiye’de tarih eğitim ve öğretiminin gelişimi | |
| 7 | Tarih öğretim yöntemleri | |
| 8 | Vize | |
| 9 | Tarih ve Sosyal Bilgiler ilişkisi | |
| 10 | Sosyal Bilgiler programlarında tarihe ilişkin kazanımlar | |
| 11 | Sosyal Bilgiler programlarında tarihe ilişkin kazanımlar | |
| 12 | Sosyal Bilgiler programlarında tarihe ilişkin kazanımların öğretimi | |
| 13 | Sosyal Bilgiler programlarında tarihe ilişkin kazanımların öğretimi | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1]Dilek, D. (2007) Tarih Derslerinde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi (3. Baskı), Ankara: Nobel. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Sosyal bilgilere konu olan disiplinlerdeki kuramsal bilgileri çeşitli yönleriyle yorumlar ve analiz eder. | ||||||
| 7 | Sosyal Bilgiler eğitiminin tarihsel, felsefi, toplumsal ve pedagojik temellerini analiz eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tarihin amacı ve yöntemini kavrar. | |||||||
| 2 | Tarih öğretiminin amaçlarını kavrar. | |||||||
| 3 | Türkiye’de Tarih eğitimi ve öğretiminin gelişimini değerlendirir. | |||||||
| 4 | Sosyal Bilgilerde tarih kazanımlarını değerlendirir. | |||||||
| 5 | Sosyal Bilgilerde tarih kazanımlarının öğretimini değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||