Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Bilgiler Eğitimi SBE 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı; öğrenmenin en aktif olduğu dönem olan erken çocukluk döneminde, sosyal bilgiler eğitimin uygulama alanlarının ve içeriklerin incelenmesidir. Ders kapsamında erken çocukluk dönemi doğasına uygun içerikler, sosyal bilgiler eğitiminin kapsımı ve yapısı, erken çocukluk döneminde sosyal bilgiler eğitimi konuları yürütülecektir. 

Dersin İçeriği

Dersin içeriğini; erken çocukluk dönemi gelişim dönemleri, Türkiye'de uygulanmakta olan Okul Öncesi Eğitim Programı, sosyal bilgiler eğitimi içeriği, erken çocukluk döneminde sosyal bilgiler eğitimi kapsamında tanıtılacak olan, tarih, coğrafya, sosyoloji, ekonomi ve vatandaşlık konuları ve etkinlik örnekleri oluştuırmaktadır.  

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk dönemindeki duyuşsal, bilişsel, ahlaki, kişilik, vs. gelişimleri tanır
2 Bu dönemdeki gelişim problemlerini fark eder.
3 Bu dönemdeki çocukların Sosyal bilgiler öğretimine kaynaklık eden kavramların kazanımına yönelik etkinlikler tasarlar.
4 Sosyal Bilgiler eğitimi ile ilgili kavramları çocukların gelişim alanlarıyla ilişkilendirir.
5 Erken çocukluk döneminde sosyal bilgilere kaynaklık eden kavram ve becerileri fark eder.
6 Erken çocukluk döneminde sosyal bilgilere kaynaklık eden kavram ve becerileri değerlendirir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1.Kırtel, A. (2018). 60-72 Aylık Çocuklara Yönelik Hazırlanmış Sosyo-Kültürel Etkinliklerin Uygulanması . Doktora tezi. Sakarya Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

2. Kırtel, A. (2012). Erken Çocukluk Döneminde Sosyo-Kültürel Eğitim: Türk Tarihine Ait Bazı Olay ve Olgular Üzerine Bir Eylem Araştırması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

Akduman, G. G. (2010). Okul Öncesi Eğitimin Tanımı ve Önemi. Okul Öncesi Eğitime Giriş. G. Uyanık, Balat (ed). Ankara: Pegem Akademi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sosyal bilgilere konu olan disiplinlerdeki kuramsal bilgileri çeşitli yönleriyle yorumlar ve analiz eder.
7 Sosyal Bilgiler eğitiminin tarihsel, felsefi, toplumsal ve pedagojik temellerini analiz eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Erken çocukluk dönemindeki duyuşsal, bilişsel, ahlaki, kişilik, vs. gelişimleri tanır
2 Bu dönemdeki gelişim problemlerini fark eder.
3 Bu dönemdeki çocukların Sosyal bilgiler öğretimine kaynaklık eden kavramların kazanımına yönelik etkinlikler tasarlar.
4 Sosyal Bilgiler eğitimi ile ilgili kavramları çocukların gelişim alanlarıyla ilişkilendirir.
5 Erken çocukluk döneminde sosyal bilgilere kaynaklık eden kavram ve becerileri fark eder.
6 Erken çocukluk döneminde sosyal bilgilere kaynaklık eden kavram ve becerileri değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 25
1. Performans Görevi (Seminer) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 30 30
Final 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Toplam İş Yükü 312
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12,48
dersAKTSKredisi 6