| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Finansal Muhasebe Gelişmelerinin Değerlemesi | MUH 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | 1- Finansal Muhasebe 2- Uluslararası Finansal Raporlama Standartları |
| Önerilen Seçmeli Dersler | 1- Muhasebe Teorisi 2- Muhasebe Tarihi |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NEVRAN KARACA |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. RECEP YILMAZ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hüseyin Can AYAR |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türkiye'de ve dünya'da finansal muhasebe alanındaki gelişmeleri ortaya koymaktır. |
| Dersin İçeriği | Derste; dünya'da finansal raporlamaya ilişkin gelişmeler, Türkiye'de muhasebe standartlarına yönelik düzenlemeler (TMS/TFRS düzenlemeleri, BOBİ FRS, KÜMİ FRS), Türkiye Denetim Standartlarına ile ilgili düzenlemeler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye'deki finansal raporlama çerçevelerinin çeşitliliğinin nedenlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarındaki temel değişimlerin nedenlerini açıklar ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Türkiye'deki finansal raporlama çerçevelerine göre hazırlanması gereken finansal tablolar arasındaki temel farklılıkları açıklar ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Bağımsız Denetim Standartlarındaki temel güncellemelerin nedenlerini açıklar ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türkiye'de Muhasebenin Gelişimi | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
| 2 | Uluslararası Finansal Raporlama Standartları- Kavramsal Çerçeve (2018 Versiyonu) | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
| 3 | Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına Yönelik Güncellemeler | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
| 4 | Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına Yönelik Güncellemeler | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
| 5 | Büyük ve Orta Boy İşletmeler İçin Finansal Raporlama Standardı (BOBİ FRS) Kavramsal Çerçeve | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
| 6 | BOBİ FRS Ölçüm Esaslarının Uluslararası Finansal Raporlama Standartları Ölçüm Esasları İle Karşılaştırılması | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
| 7 | BOBİ FRS Finansal Tablolarının Uluslararası Finansal Raporlama Standartları Finansal Tabloları İle Karşılaştırılması | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
| 8 | Küçük ve Mikro İşletmeler İçin Finansal Raporlama Standardı (KÜMİ FRS) Kavramlar ve Genel İlkeler | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | KÜMİ FRS Ölçüm Esaslarının BOBİ FRS Ölçüm Esasları İle Karşılaştırılması | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
| 11 | KÜMİ FRS Finansal Tablolarının BOBİ FRS Finansal Tabloları İle Karşılaştırılması | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
| 12 | Bağımsız Denetim Standartlarına Yönelik Güncellemeler | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
| 13 | Bağımsız Denetim Standartlarına Yönelik Güncellemeler | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
| 14 | Ödevler Üzerine Genel Tartışma | Tavsiye edilen kaynakların gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1- Kamu Gözetimi Kurumu'nun web sayfası, www.kgk.org.tr 2- Uluslararası Muhasebe Standartları Kurulu (IASB) Yayınları 3- Weygandt, Jerry J., Kimmel, Paul D. and Kieso, Donald E. (2015), Accounting Principles, John Willey & Sons. Inc., England. |
| Ders Kaynakları | 1- Ulusal Muhasebe ve Finans Dergileri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | ||||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | ||||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye'deki finansal raporlama çerçevelerinin çeşitliliğinin nedenlerini açıklar. | 5 | ||||||
| 2 | Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarındaki temel değişimlerin nedenlerini açıklar ve yorumlar. | 5 | ||||||
| 3 | Türkiye'deki finansal raporlama çerçevelerine göre hazırlanması gereken finansal tablolar arasındaki temel farklılıkları açıklar ve yorumlar. | 5 | 5 | 5 | ||||
| 4 | Bağımsız Denetim Standartlarındaki temel güncellemelerin nedenlerini açıklar ve yorumlar. | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||