| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Serbest Çini Tasarımı II | CTS 342 | 6 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EMSELE BAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | XVI.y.y. Çini tasarım üslupları kullanılarak yapılacak bireysel özgün tasarımların malzeme üzerine uygulanmasının öğretilmesi. |
| Dersin İçeriği | Çini tasarımıyla yeni tanışan öğrencilere Çini üslup ve tasarım kurallarının öğretilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | XVI.yüzyıl Osmanlı Dönemi Çini sanatını araştırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Klasik çini eğitimi alır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Klasik tasarımlardan etkilenerek özgün tasarımlar yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Tasarım kurallarına dikkat eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | XVI. y.y Saz yolu üslubunun anlatımı ve eskiz tasarımlarına başlanması. | |
| 2 | XVI. y.y Saz yolu üslubunun anlatımı ve eskiz tasarımlarına devam edilmesi. | |
| 3 | Onaylanan çalışmaların uygulanmaya başlanması. | |
| 4 | XVI. y.y Saz yolu üslubundaki pano tasarımının boyanmasına devam edilmesi. | |
| 5 | XVI. y.y Saz yolu üslubundaki pano tasarımının bitişi ve not değerlendirmesinin yapılması. | |
| 6 | Türk Çini Sanatında “Çin Bulutu” tasarımının anlatılması ve 40 cm.’lik tabak tasarımlarının eskizine başlanması. | |
| 7 | Türk Çini Sanatında “Çin Bulutu” tasarımının anlatılması ve 40 cm.’lik tabak tasarımlarının eskizine devam edilmesi. | |
| 8 | Onaylanan eskizlerin malzemeye uygulanmasına başlanması. | |
| 9 | Türk Çini Sanatında “Çin Bulutu” tasarımının anlatılması ve 40 cm.’lik tabak tasarımlarının uygulanmaya devam edilmesi. | |
| 10 | Türk Çini Sanatında “Çin Bulutu” tasarımının anlatılması ve 40 cm.’lik tabak tasarımlarının uygulanmaya devam edilmesi. | |
| 11 | Tabak tasarımlarının uygulama aşamalarını sonlanması. | |
| 12 | 20x40 cm.’lik Naturalist Üslub tasarımı olarak yapılacak bir tepsi içi tasarımına başlanması. | |
| 13 | Naturalist Üslub tasarımı olarak yapılacak bir tepsi içi tasarımının uygulanmaya başlanması.20x40 cm.’lik | |
| 14 | Naturalist Üslub tasarımı olarak yapılacak bir tepsi içi tasarımının uygulanmaya başlanması.20x40 cm.’lik |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Olıver WATSON,Ceramıcs From Islamıc Lands, İstanbul 2005-Yıldız Demiriz,İslam Sanatlarında Geometrik Süsleme, Lebib yayın evi-İstanbul.2000-Doğan Kuban, Divriği mucizesi.Yapı Kredi yayınları- İstanbul 2003-Gönül Öney, İslam Sanatı,Şerare Yetkin.Türk Çini Sanatı.İstanbul. |
| Ders Kaynakları | Yrd.Doç.Dr.Fehmi Demirel;Marmara Ün.Seramik-cam A.S.D Teknoloji dersi notları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını, motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Mesleki ve etik sorumluluğu gösterir. | X | |||||
| 9 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 10 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
| 12 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | XVI.yüzyıl Osmanlı Dönemi Çini sanatını araştırır. | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | |
| 2 | Klasik çini eğitimi alır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
| 3 | Klasik tasarımlardan etkilenerek özgün tasarımlar yapar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | |
| 4 | Tasarım kurallarına dikkat eder. | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| 2. Proje / Tasarım | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Proje / Tasarım | 2 | 2 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 102 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||