| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Sanatı I | SNT 103 | 1 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HÜSEYİN CAN |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. HÜSEYİN CAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sanatta zevk ve estetik anlayışının gelişiminin sağlanmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Türk sanatının İslamiyetten önceki dönemi kronolojik olarak ele alınır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk Sanatının Dünya kültürleri içindeki özgünlüğünü ifade eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Türk Sanatının tarihsel süreçteki üslup birliğini tanıtır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Mimari yapı türlerini adlandırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Türk Sanatının mimari süsleme türlerini adlandırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Türk Sanatının mimari örtü sistemini tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Türk sanatının artistik unsurlarını anlatır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk Sanatı(İslamiyetten Önce)na Giriş | |
| 2 | Tarih Öncesi Dönemde Türk Sanatı | |
| 3 | Choular | |
| 4 | İskitler | |
| 5 | Hunlar | |
| 6 | Hunlardan Sonra Batıya Göç Eden Türk Toplulukları | |
| 7 | Hunlardan Sonra Orta Asya'da Kurulan Devletler | |
| 8 | Göktürk Abideleri | |
| 9 | Yarıyıl içi sınavı(Vize) | |
| 10 | Orta Asya Heykelleri(Balballar) | |
| 11 | Göktürklerden Sonra Batıya Göç Eden Türk Toplulukları | |
| 12 | Göktürklerden Sonra Orta Asya'da Kurulan Devletler | |
| 13 | Uygurlar | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Oktay ASLANAPA; Türk Sanatı, C.I, İstanbul 1972. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | ||||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | ||||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | ||||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk Sanatının Dünya kültürleri içindeki özgünlüğünü ifade eder. | ||||||||||||
| 2 | Türk Sanatının tarihsel süreçteki üslup birliğini tanıtır. | ||||||||||||
| 3 | Mimari yapı türlerini adlandırır. | ||||||||||||
| 4 | Türk Sanatının mimari süsleme türlerini adlandırır. | ||||||||||||
| 5 | Türk Sanatının mimari örtü sistemini tanımlar. | ||||||||||||
| 6 | Türk sanatının artistik unsurlarını anlatır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 8 | 2 | 16 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 3 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 52 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||