| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Makine Mühendisliği Tasarımı | MKM 405 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Makine tasarımının mühendislikteki önemini kavrar | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
| 2 | Bir işlevi yerine getirecek bir makine ve/veya sistem için tasarım giriş parametrelerini belirler | Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Farklı derslerde edinilen bilgileri kullanarak belirli bir amaca yönelik bir makine ve/veya sistemi tasarlar | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 4 | Takım çalışması yapabilir ve aktif katılım becerisi kazanır | Problem Çözme, Gözlem, | |
| 5 | Proje hazırlar | Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 6 | Proje raporu yazar | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 7 | Sözlü ve görsel sunu yapar | Deney ve Laboratuvar, | Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 8 | Yenilikçi ve farklı düşünür | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 9 | Bilgisayar destekli tasarım ve modelleme yapar | Gözlem, | |
| 10 | Proje planlar ve zamanlar | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 11 | Maliyet analizi yapar ve alternatif tasarımları karşılaştırır | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Makine tasarımının esasları | |
| 2 | Makine tasarımının esasları | |
| 3 | Kavram geliştirme ve inovasyon | |
| 4 | Tasarım giriş parametrelerinin belirlenmesi | |
| 5 | Tasarımda kullanılacak temel bilgilerin gözden geçirilmesi | |
| 6 | Tasarımda kullanılacak temel bilgilerin gözden geçirilmesi | |
| 7 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
| 8 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
| 9 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
| 10 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
| 11 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
| 12 | Maliyet (ekonomik) analizin yapılması | |
| 13 | Proje son raporunun hazırlanması | |
| 14 | Projenin sunumu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Genel olarak mühendislik kitapları, |
| Ders Kaynakları | [1] Çeşitli web siteleri (örneğin http://www.eng.fsu.edu/ME_senior_design/) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Makine tasarımının mühendislikteki önemini kavrar | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Bir işlevi yerine getirecek bir makine ve/veya sistem için tasarım giriş parametrelerini belirler | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Farklı derslerde edinilen bilgileri kullanarak belirli bir amaca yönelik bir makine ve/veya sistemi tasarlar | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Takım çalışması yapabilir ve aktif katılım becerisi kazanır | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Proje hazırlar | |||||||||||||||||||||||
| 6 | Proje raporu yazar | |||||||||||||||||||||||
| 7 | Sözlü ve görsel sunu yapar | |||||||||||||||||||||||
| 8 | Yenilikçi ve farklı düşünür | |||||||||||||||||||||||
| 9 | Bilgisayar destekli tasarım ve modelleme yapar | |||||||||||||||||||||||
| 10 | Proje planlar ve zamanlar | |||||||||||||||||||||||
| 11 | Maliyet analizi yapar ve alternatif tasarımları karşılaştırır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Proje / Tasarım | 1 | 45 | 45 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||