| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Programlama | CVM 103 | 1 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DEDE |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLGÜN DEDE, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilgisayar Programlamanın temel kavramlarının Microsoft Visual Basic 2005 Express Edition programlama dili ile öğretilmesi ve programcılığın kavranması. |
| Dersin İçeriği | Algoritma ve programlama mantığı, akış diyagramları, program geliştirme ortamı ve görsel programlama dili ile program geliştirme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Programlama mantığını bilir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Algoritma ve akış diyagramı hazırlar. | Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 3 | Visual Basic programı çalışma ortamını ve menülerini yönetir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım, | |
| 4 | Visual Basicte nesne ve olay kavramlarını tasarlar. | Problem Çözme, Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
| 5 | Visual Basicte veri tiplerini yorumlar. | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Değişkenleri ve sabitleri planlar. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 7 | Yordamları kullanır. | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
| 8 | Matematiksel, mantıksal ve karşılaştırma operatörlerini uygular. | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
| 9 | Visual Basicte kontrol ve döngü komutlarını düzenler. | Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 10 | İndisli değişkenler türetir. | Problem Çözme, Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
| 11 | Hazır fonksiyonları kullanır. | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, | |
| 12 | Dosya kavramını bilir, sıralı dosyalar yaratır. | Problem Çözme, Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
| 13 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Visual Basic (VB) hakkında genel bilgiler | |
| 2 | VB çalışma ortamı, menüleri | |
| 3 | VBde nesne ve olay kavramları | |
| 4 | VBde veri tipleri ve örnekleri | |
| 5 | Değişken, sabitler ve kullanıldıkları yerler | |
| 6 | Yordamlar | |
| 7 | Matematiksel, mantıksal ve karşılaştırma operatörler | |
| 8 | VBde kontrol komutları | |
| 9 | VBde döngü komutları | |
| 10 | İndisli değişkenler | |
| 11 | Hazır fonksiyonlar | |
| 12 | Matematiksel fonksiyonlar | |
| 13 | VBde dosya (kütük) kavramı | |
| 14 | VBde sıralı dosyalar, Havza Drenajı Modeli Visual Basic Kodlama Örneği |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Visual Basic Ders Notları, Dr. Gultekin Cagıl |
| Ders Kaynakları | [3] Visual Basic 6.0, Visual Basic.Net, Özgür Hocaoğlu, Pusula Yayıncılık ve İletişim Ltd., İstanbul, ISBN:975-7092-79-7 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Programlama mantığını bilir. | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Algoritma ve akış diyagramı hazırlar. | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Visual Basic programı çalışma ortamını ve menülerini yönetir. | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Visual Basicte nesne ve olay kavramlarını tasarlar. | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Visual Basicte veri tiplerini yorumlar. | |||||||||||||||||||||||
| 6 | Değişkenleri ve sabitleri planlar. | |||||||||||||||||||||||
| 7 | Yordamları kullanır. | |||||||||||||||||||||||
| 8 | Matematiksel, mantıksal ve karşılaştırma operatörlerini uygular. | |||||||||||||||||||||||
| 9 | Visual Basicte kontrol ve döngü komutlarını düzenler. | |||||||||||||||||||||||
| 10 | İndisli değişkenler türetir. | |||||||||||||||||||||||
| 11 | Hazır fonksiyonları kullanır. | |||||||||||||||||||||||
| 12 | Dosya kavramını bilir, sıralı dosyalar yaratır. | |||||||||||||||||||||||
| 13 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||