| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| A.Seç.I:Sanat ve Estetik | SBE 405 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜLİN ÇORUHLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sanat ve estetik konusunda temel kavramları kavratmaktır. |
| Dersin İçeriği | Sanat ve estetik konusunda temel kavramlar; kişilerin zihinsel, duygusal ve devinimsel gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve önemi; yaratıcılık sanat ve estetik duyarlılık eğitimle sanat arasındaki ilişki, dünyada ve Türkiye’de sanatın gelişimi, sanatın kültürle ilişkileri, sanat eğitiminde tarihi mekanların kullanımı ve müzelerin önemi . |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sanatta ve estetik ile ilgili kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Sanatta ve estetik ile ilgili kaynakları sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Bir sanat eserini fiziksel ve anlamsal olarak tasvir eder. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Sanat eserini estetik değerler temeli ile analiz eder | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Sanatı bir iletişim aracı olarak kullanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Sanat ve güzellik ile bilgi ve deneyiminin çağdaş yaşamın gereği olduğunu kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sanat ve estetik temel kavramları | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 2 | Sanatın Kaynağı ve Kökeni | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 3 | Sanatın Ortaya Çıkışını doğuran nedenler | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 4 | Sanatı İnceleyen alanlar | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 5 | Sanat eserinin oluşum süreci | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 6 | Sanat ve Mitoloji İlişkisi | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 7 | Sanat ve Din İlişkisi | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 8 | Sanatın Türleri | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 9 | Resim sanatının gelişimi ve estetik | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 10 | Heykel Sanatının gelişimi ve estetik | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 11 | Mimarlık sanatının gelişimi ve estetik | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 12 | Sanatta ideal güzellik kavramı ve altın oranlar | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 13 | Müze gezisi | Gezi organizasyonu |
| 14 | Genel Tekrar | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - |
| Ders Kaynakları | 1.M.Kagan, Estetik ve Sanat 2.Nejat Bozkurt, Sanat ve estetik Kuramları 3.Gombrich, Sanatın Öyküsü 4.P.Bourdieu, Sanatın Kuralları 5Cemil Sena, Estetik, Sanat ve Güzelliğin Felsefesi 2.Y Çoruhlu, Türk Mitolojisi, İstanbul 2006 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
| 5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
| 6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
| 10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
| 11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sanatta ve estetik ile ilgili kavramları açıklar. | |||||||||||
| 2 | Sanatta ve estetik ile ilgili kaynakları sınıflandırır. | |||||||||||
| 3 | Bir sanat eserini fiziksel ve anlamsal olarak tasvir eder. | |||||||||||
| 4 | Sanat eserini estetik değerler temeli ile analiz eder | |||||||||||
| 5 | Sanatı bir iletişim aracı olarak kullanır. | |||||||||||
| 6 | Sanat ve güzellik ile bilgi ve deneyiminin çağdaş yaşamın gereği olduğunu kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||