| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| G.K Seç.I:Türkiye´Nin Sosyal Yapısı | SBE 215 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiye’nin sosyal yapısını tanımak, toplumsal yapının değişkenlerini analiz etmek, sosyal yapıdaki belirli dinamikleri etkileşim ve değişim ekseninde analiz etmektir |
| Dersin İçeriği | Türkiye’nin sosyal yapısı toplumsal yapının değişkenleri sosyal yapıdaki belirli dinamikleri etkileşim ve değişim, toplumsal yapı çözümlemeleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk toplumunu sosyal, kültürel ve ekonomik yönden analiz eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Türk toplumunun temel dinamiklerini kavrar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Türk toplumundaki gelenek, örf, adet ve ritüelleri analiz eder. | Gezi / Gözlem, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Türk toplumunun değişimini sosyolojik yönden analiz eder. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Toplumsal yapıyı besleyen unsurları açıklar. | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 6 | Türk kimliği ve kültürel unsurları günümüz perspektifinden değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk toplum yapısı ve özellikleri | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 2 | Osmanlıda sosyal yapı | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 3 | Cumhuriyet döneminde sosyal yapı | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 4 | Türk toplumunun dinamikleri | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 5 | Toplumsal kurumlar ve sosyal yapıya etkileri | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 6 | Toplumsal kurumlar ve işleyişleri.(Tartışma) | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 7 | ARA SINAV | |
| 8 | Kimlik ve kültürün sosyal yapıdaki yeri ve önemi | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 9 | Kimlik ve kültürün sosyal yapıdaki yeri ve önemi | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 10 | Zenginlik ve yoksulluk kültürü ayrışması | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 11 | Toplumsal yapı ve küreselleşme | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 12 | Günümüz Türk Toplum Yapısı ve özellikleri | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 13 | Günümüz Türk Toplum Yapısı ve özellikleri | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 14 | Türkiye’nin sosyal yapısının değişkenlerinin analizi(tartışma) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1]Kongar; Emre, 21. Yüzyılda Türkiye, Remzi Kitabevi, İst., 2002 [2]Türkdoğan, Orhan, Türk Toplum Yapısı, Çamlıca Yay, İst., 2003 [3]Ahmed, Feroz, Modern Türkiye’nin Oluşumu, Sarmal Yay., İst.1995 [4]Berkes, Niyazi, Türkiye’de Çağdaşlaşma, Yapı Kredi Yay., İst., 2003, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
| 5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
| 6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
| 10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
| 11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk toplumunu sosyal, kültürel ve ekonomik yönden analiz eder. | |||||||||||
| 2 | Türk toplumunun temel dinamiklerini kavrar. | |||||||||||
| 3 | Türk toplumundaki gelenek, örf, adet ve ritüelleri analiz eder. | |||||||||||
| 4 | Türk toplumunun değişimini sosyolojik yönden analiz eder. | |||||||||||
| 5 | Toplumsal yapıyı besleyen unsurları açıklar. | |||||||||||
| 6 | Türk kimliği ve kültürel unsurları günümüz perspektifinden değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Sözlü Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 111 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||