| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uygulama Atölyesi II (Resim Atölyesi) | RSM 406 | 8 | 2 + 4 | 4 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. NESLİHAN ERDOĞDU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Düşünsel ve kavramsal çercevesi belirlenen doğrultuda sanatsal proje önermek uygulamak |
| Dersin İçeriği | Öğrencinin kendi düşünsel yapısını sanatsal bir ifade biçimi doğrultusunda gerçekleştirmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
| 3 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğrenci karar vermiş olduğu çalışma ile ilgili teknik öneri geliştirir | Artistik amacına uygun medyum seçimi |
| 2 | Öğrenci belirlemiş olduğu projeye yönelik eskiz ve ön çalışmaları planlar ve uygular | Biçim ve içerik arasındaki bağı inşa eder |
| 3 | Öğrenci belirlemiş olduğu projeye yönelik eskiz ve ön çalışmaları planlar ve uygular | Biçim ve içerik arasındaki bağı inşa eder |
| 4 | Öğrenci belirlemiş olduğu projeye yönelik eskiz ve ön çalışmaları planlar ve uygular | Biçim ve içerik arasındaki bağı inşa eder |
| 5 | Değerlendirme | dört haftalık çalışmalarını bir bütünlük oluşturacak şekilde sunar |
| 6 | Öğrenci planlamış olduğu sanatsal çalışmasıyla ilgili teorik çerçeveyi geliştirir | Sanat tarihinde ve güncel sanat örnekleri üzerine teorik ve biçimsel araştırma yapar |
| 7 | Öğrenci planlamış olduğu sanatsal çalışmasıyla ilgili teorik çerçeveyi geliştirir | Sanat tarihinde ve güncel sanat örnekleri üzerine teorik ve biçimsel araştırma yapar |
| 8 | Öğrenci planlamış olduğu sanatsal çalışmasıyla ilgili teorik çerçeveyi geliştirir | Sanat tarihinde ve güncel sanat örnekleri üzerine teorik ve biçimsel araştırma yapar |
| 9 | Değerlendirme | Çalışmalarının biçimsel içeriğinin kavramsal ve teorik ilişkisini açıklar |
| 10 | Bitirme projesini inşa eder ve bu çerçeve de çalışmasını sanatçı kitabı olarak tasarlar | Sanatsal yaklaşımını özetler nitelikte bir kitap tasarlar ve yaklaşımını başka bir medyum üzerinde ifade etmeyi tecrübe eder |
| 11 | Bitirme projesini inşa eder ve bu çerçeve de çalışmasını sanatçı kitabı olarak tasarlar | Sanatsal yaklaşımını özetler nitelikte bir kitap tasarlar ve yaklaşımını başka bir medyum üzerinde ifade etmeyi tecrübe eder |
| 12 | Bitirme projesini inşa eder ve bu çerçeve de çalışmasını sanatçı kitabı olarak tasarlar | Sanatsal yaklaşımını özetler nitelikte bir kitap tasarlar ve yaklaşımını başka bir medyum üzerinde ifade etmeyi tecrübe eder |
| 13 | Değerlendirme | Yapmış olduğu sanatsal proje içeriği ve hazırlamış olduğu kitabı hazırlar |
| 14 | Sergileme için çalışmalarını bir bütünlük içinde sunar | Tüm yıl içi yapmış olduğu çalışmaları sergiler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Öğrencinin Referans Sanatçıları doğrultusunda belirledikleri bireysel araştırma alanları ile ilgili kaynakları araştırmaları ve bu kaynaklar doğrultusunda sanatsal verileri değerlendirmeleri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 2 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 3 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 |
| 4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 5 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Proje / Tasarım | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 9 | 144 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Proje / Tasarım | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 245 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||