| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eskiz ve Tasarım İlkeleri II | RSM 326 | 6 | 1 + 2 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. ŞİRİN YILMAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sanatsal yaratım sürecinde tekniğin (malzeme, yöntem vb.) artistik üretime etkisini araştırır. Bu bağlamda malzeme hakimiyeti kadar; uçucu fikirlerin görsel formunu bulmak, deney ve varyasyon arasındaki yaratıcı ilişkinin keşfi, dersin temel amacıdır. |
| Dersin İçeriği | 1-Sanatçılardan eskiz ve ön çalışma örneklerinin incelenmesi 2-Uygulamaya geçmeden önceki fikir geliştirme aşaması ve sonuç arsındaki ilişkinin irdelenmesi 3-Bir kavram doğrultusunda fikir geliştirme ve uygulama |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kadraj ,boyut seçiminin tasarımla nasıl bir etkileşim içinde olabileceğini kavrar. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 2 | Zihinsel olarak farklı malzeme ve yapıların bir aradalığını tasarlar. | Anlatım, Tartışma, | |
| 3 | Malzeme,teknik çeşitlilik içinde kavramsal düzeyde en uygun malzeme ve tekniğin seçimini yapar ve uygular. | Anlatım, Tartışma, | |
| 4 | Kavram ile ilişkili anlatım dilini kurgular ve uygular. | Anlatım, Tartışma, | |
| 5 | Tasarımlarına alternatif anlatım olanakları içinde değerlendirir. | Anlatım, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Malzeme Tanıma Farklı Malzemelerin birbirine etkisi ve ortak kullanımı | |
| 2 | Farklı Malzemelerin Tasarıma etkisi ve kontrastlık oluşturmak | |
| 3 | Konu(kavram ,fikir,tema) tasarım ve eskiz arasındaki farklı malzemeyle tasarım ve kurgu yapmak | |
| 4 | Konu(kavram ,fikir,tema) tasarım ve eskiz arasındaki farklı malzemeyle tasarım ve kurgu yapmak | |
| 5 | Deneysel yaklaşımlar sanatçı eskizleri ve yapıta dönüşmüş eskizlerin incelenmesi espiri kopyası yapmak | |
| 6 | Konu seçilmesi ve tema doğrultusunda konunun ele alınması projelendirir | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Projenin Uygulanması Alternatif fikirlerin sınanması (en etkili ifadenin tasarıya yansıtılması ) | |
| 9 | Bir birim formun farklı mekansal etkiler içinde denenmesi sınanması | |
| 10 | Kadraj değişikliği yaparak aynı kompozisyon üzerinde alternatif fikir geliştime | |
| 11 | Mekanla birlikte ele alınan konunun uygulanması | |
| 12 | Farklı teknik malzemelerin aynı yüzeyde dengeli bir şekilde kullanımı | |
| 13 | Fikir kolajı | |
| 14 | Final sınavı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kadraj ,boyut seçiminin tasarımla nasıl bir etkileşim içinde olabileceğini kavrar. | |||||
| 2 | Zihinsel olarak farklı malzeme ve yapıların bir aradalığını tasarlar. | |||||
| 3 | Malzeme,teknik çeşitlilik içinde kavramsal düzeyde en uygun malzeme ve tekniğin seçimini yapar ve uygular. | |||||
| 4 | Kavram ile ilişkili anlatım dilini kurgular ve uygular. | |||||
| 5 | Tasarımlarına alternatif anlatım olanakları içinde değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 111 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||