| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Serigrafi Uygulamaları II | RSM 322 | 6 | 1 + 2 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | UĞUR ÖZDEMİR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin sanatsal ifadelerinde seçenek olarak kullanabileceği olanağını yaratmak; Bu teknikle kendilerini sanatsal yaklaşımları içinde araştırmaya ve kişisel anlatım biçimlerini oluşturmaya yönelik deneysel çalışmalar yapmayı amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Ekslibris nedir? Tarihçesi ve sanatçıları. Ekslibris tasarımı. Leke-doku-soyut ifade yollarıyla sanatsal tasarım. Tasarımların serigrafi tekniğine uygun yöntemlerin kullanımı ile kalıp hazırlama ve baskı alma, baskıları numaralandırma ve imzalama. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Özgün bir fikir oluşturarak bunun proje düzeyinde uygular. | Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 2 | Uygun malzemeyi kullanır. | Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 3 | Serigrafi baskı sanatının bir resim tekniği olarak kendine özgü plastik değerleri kullanır | Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 4 | Sanatsal formasyonlarına katkıda bulunduğunu saptar. | Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 5 | Diğer sanat disiplinleriyle ilişkilendirir. | Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 6 | Serigrafi baskı tekniğinin geliştirir. | Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ekslibris'in tarihçesi, sanatçı ve eserlerinin tanıtımı | |
| 2 | Ekslibris tasarım çalışmaları | |
| 3 | Ekslibris tasarım çalışmaları | |
| 4 | Çok renkli ve çoğaltmaya yönelik kalıp hazırlama | |
| 5 | Kalıp hazırlamaya devam | |
| 6 | Çok renkli baskı aşaması | |
| 7 | Çok renkli baskı aşaması | |
| 8 | Lekesel, dokusal ve soyut ifade yollarıyla özgün tasarım çalışmaları | |
| 9 | Lekesel, dokusal ve soyut ifade yollarıyla özgün tasarım çalışmaları | |
| 10 | Çoğaltıma uygun kalıp hazırlama | |
| 11 | Çoğaltıma uygun kalıp hazırlama | |
| 12 | Çok renkli baskı aşaması | |
| 13 | Çok renkli baskı aşaması | |
| 14 | Baskıların numaralandırılması, imzalanması ve değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ATAR, A., Cantürk, F., KINIKLI, O.; Sanat ve iş Teknolojisi, Esk. A.Ö.F. Yay., 1993; ASLIER, M., ETİ, E. ve IŞINGÖR, M. TSE Resim Tek. Ank. MÜ.G.S.F. yay.,1983; ASLIER, Mustafa, Grafik Sanatlar, Tarih ve Yorumlar, İst., MÜ.G.S.F. yay.,1983; A.Ö.F. Yay.,1993 Grafik des Deutschen Expressionismus, Publica,Stuttgart, 1986. Kütüphane |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Özgün bir fikir oluşturarak bunun proje düzeyinde uygular. | |||||
| 2 | Uygun malzemeyi kullanır. | |||||
| 3 | Serigrafi baskı sanatının bir resim tekniği olarak kendine özgü plastik değerleri kullanır | |||||
| 4 | Sanatsal formasyonlarına katkıda bulunduğunu saptar. | |||||
| 5 | Diğer sanat disiplinleriyle ilişkilendirir. | |||||
| 6 | Serigrafi baskı tekniğinin geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 110 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||