Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
EASTERN ADMINISTRATION TRADITION SBK 607 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAMZA AL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Res. Assist. Abdulkadir AKSOY

Dersin Kategorisi
Dersin Amacı

Although management as a field of scientific research is a discipline based in the West, wherever there is society and hence the state is available.

Dersin İçeriği

he east-west distinction: the obligation and shortcomings, tradition, culture and governance: a conceptual discussion sasanian State Administration, the idea of Islamic management.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - 1 - 3 - A -
2 - 1 - 2 - 3 - A -
3 - 1 - C -
4 - 1 - 3 - A -
5 - 1 - 3 -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 3:Discussion 2:Question-Answer
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 The east-west distinction: the obligation and shortcomings-1
2 The east-west distinction: the obligation and shortcomings- 2
3 Tradition, culture and management philosophy: conceptual discussion
4 Chinese tradition and culture management
5 Indian tradition and culture management
6 The Mongols management in the state of
7 State management in Sasani
8 midterms
9 The idea of Islamic management-1
10 The idea of Islamic managemeni- 2
11 Umayyad and Abbasid State Administration
12 The managerial culture of the Seljuk state
13 In the Ottoman Empire management system: principles and application
14 General review and evaluation

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

• Metin Aydoğan- Batı ve Doğu Uygarlıkları (2006), Umay yayınları
• Kaan Durukan- Doğu Batı İkilemine Dört Bakış, (2010), Everest Yayınları
• D. T. Suziki- Çin Felsefesi Tarihi, (2012), Say Yayınları
• Jean- Louis Rocca- Çin’in Sosyolojisi,(2011), İletişim Yayınları
• Mysore Hiriyanna- Hint Felsefesi Tarihi, (2011), İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
• Amin Maalouf- Doğunun Limanları, (2014), Yapı Kredi yayınları
• İlber Ortaylı- Türkiye Teşkilat ve İdare Tarihi, (2007), Cedit Neşriyat
• Aliya İzzetbegoviç- Doğu Batı Arasında İslam
• Doğu Batı Dergisi, 2. Sayı, “Doğu Ne?Batı Ne?”
• Şehbenderzade Filibeli Ahmed Hilmi/ Ziya Nur Aksun- İslam Tarihi 1- 2.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 Having comprehensive knowledge on bureaucracy, human resource management, social structure of Turkey, Turkish political life, theories of democracy, human rights e.g.
2 Having skills regarding methodology and research techniques for producing, using and accessing knowledge.
3 Having potential and ability of development himself/herself on the career fields of public administration like governing, inspectorship and controllership.
4 Having qualities for varying positions of management (for instance human resources, public relations, finance and inspection) in public organizations, political institutions, private sector and non-profit establishments.
5 Having different views for issues, facts and cases, having capacity of proposing solutions, and preparing program and decision drafts.
6 Following theoretical and practical developments in the fields of administration, law, politics, urbanization and environmental issues at national and international levels.
7 Compatible for team work, having ability of taking initiative, open for innovative ideas and analytical thought.
8 Using Turkish properly, expressing himself/herself accurately and has ability of empathy.
9 Awareness of professional and scientific ethical codes.

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 100
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

; ;