Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğu Yönetim Geleneği | SBK 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSA EKEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdulkadir AKSOY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yönetim bilimsel araştırma alanı olarak batı merkezli bir disiplin olsa da, toplumun ve dolayısıyla devletin olduğu her yerde mevcuttur. Bu bakımdan güçlü devlet geleneğine ve kültürüne sahip doğu toplumlarının da yönetim bilimi açısından incelenmesi önemli görülmektedir. |
Dersin İçeriği | Doğu-Batı ayrımı: zorunluluğu ve eksiklikleri, Gelenek, kültür ve yönetim: kavramsal tartışma, Sasani’lerde devlet yönetimi, İslam yönetim düşüncesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğu -Batı ayrımı üzerine kavramsal inceleme yapılır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Gelenek ve yönetim konusu arasındaki ilişki incelenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Çin ve Hint Yönetim geleneklerinin temel unsurları irdelenir | Anlatım, | |
4 | İslam Yönetim düşüncesi tanımlanır ve detaylandırılır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sasani devlet yönetimi değerlendirilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğu-Batı ayrımı: zorunluluğu ve eksiklikleri -1 | |
2 | Doğu-Batı ayrımı: zorunluluğu ve eksiklikleri -2 | |
3 | Gelenek, kültür ve yönetim felsefesi: kavramsal tartışma | |
4 | Çin yönetim geleneği ve kültürü | |
5 | Hint yönetim geleneği ve kültürü | |
6 | Moğol’larda devlet yönetimi | |
7 | Sasani’lerde devlet yönetimi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | İslam yönetim düşüncesi- 1 | |
10 | İslam yönetim düşüncesi- 2 | |
11 | Abbasi ve Emevi’lerde devlet yönetimi | |
12 | Selçuklu devletinde yönetsel kültür | |
13 | Osmanlı’da yönetim sistemi: ilkeler ve uygulamalar | |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | • Metin Aydoğan- Batı ve Doğu Uygarlıkları (2006), Umay yayınları • Kaan Durukan- Doğu Batı İkilemine Dört Bakış, (2010), Everest Yayınları • D. T. Suziki- Çin Felsefesi Tarihi, (2012), Say Yayınları • Jean- Louis Rocca- Çin’in Sosyolojisi,(2011), İletişim Yayınları • Mysore Hiriyanna- Hint Felsefesi Tarihi, (2011), İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları • Amin Maalouf- Doğunun Limanları, (2014), Yapı Kredi yayınları • İlber Ortaylı- Türkiye Teşkilat ve İdare Tarihi, (2007), Cedit Neşriyat • Aliya İzzetbegoviç- Doğu Batı Arasında İslam • Doğu Batı Dergisi, 2. Sayı, “Doğu Ne?Batı Ne?” • Şehbenderzade Filibeli Ahmed Hilmi/ Ziya Nur Aksun- İslam Tarihi 1- 2. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | ||||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme | ||||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
4 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma | ||||||
5 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme | ||||||
6 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Doğu -Batı ayrımı üzerine kavramsal inceleme yapılır | ||||||||||
2 | Gelenek ve yönetim konusu arasındaki ilişki incelenir | ||||||||||
3 | Çin ve Hint Yönetim geleneklerinin temel unsurları irdelenir | ||||||||||
4 | İslam Yönetim düşüncesi tanımlanır ve detaylandırılır | ||||||||||
5 | Sasani devlet yönetimi değerlendirilir | ||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|