| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hastalıklar Bilgisi | MYO 219 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. KÜBRA ÜÇGÜL |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. KÜBRA ÜÇGÜL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Temel hastalıklar hakkında genel olarak bilgi sahibi olmak. |
| Dersin İçeriği | Vücudumuzdaki sistemlere ait önemli hastalıkların belirti bulguları, tanı ve tedavisi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan vücudundaki çeşitli sistemlerde görülen hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | |
| 2 | Hastalıkların tanı, tedavisi ve hastalıktan korunma ya da bakımı hakkında bilgi sahibi olmak | Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlamak | ||
| 4 | Sağlık ve hastalık kavramları arasındaki ilişkiyi kurmak |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hastalıklar hakkında genel bilgiler | |
| 2 | Dolaşım sistemi hastalıkları | |
| 3 | Solunum sistemi hastalıkları | |
| 4 | Sindirim sistemi hastalıkları | |
| 5 | Kan hastalıkları | |
| 6 | Üriner sistem hastalıkları | |
| 7 | Endokrin sistem hastalıkları | |
| 8 | Endokrin sistem hastalıkları | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Eklem hastalıkları | |
| 11 | Eklem Hastalıkları | |
| 12 | Kulak burun boğaz hastalıkları | |
| 13 | Santral sinir sistemi hastalıkları | |
| 14 | Santral sinir sistemi hastalıkları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Patoloji (Robins and Kumar) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili güncel bilgileri içeren önlisans düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
| 3 | Mesleği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak, verileri değerlendirir,yorumlar,çözüm önerileri sunar.. | X | |||||
| 4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 5 | Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | |||||
| 6 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
| 7 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
| 8 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve mesleği ile gerekli iletişimi kurabilir. | X | |||||
| 9 | Mesleki çalışmalarıbağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. | X | |||||
| 10 | Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır. | X | |||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. | X | |||||
| 12 | Tıbbi laboratuvar ortamını ve işleyişini bilir. | X | |||||
| 13 | Tıbbi laboratuvara gelen numuneleri; kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme işlemlerini tanımlar ve yapar. | X | |||||
| 14 | Laboratuvar hijyeni, güvenliği ve atık yönetimini açıklar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan vücudundaki çeşitli sistemlerde görülen hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmak. | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
| 2 | Hastalıkların tanı, tedavisi ve hastalıktan korunma ya da bakımı hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
| 3 | Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlamak | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | |
| 4 | Sağlık ve hastalık kavramları arasındaki ilişkiyi kurmak | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 80 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||