| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Marka Yönetimi | ISL 421 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, ürüne değer katan marka kavramı ve marka ile ilişkili kavramların açıklanarak, başarılı markaların nasıl yönetildiğinin ele alınması ve bu konuların teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere aktarılmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği, markanın tanımı, isminin seçimi ve marka konumlandırması, marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği, marka değeri ve ölçümü, marka stratejilerinin oluşturulması ve uygulanmasının örnekler yardımıyla açıklanmasıdır. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Marka kavramını tanımlar ve markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 4 | İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Markanın Tanımı ve Markalamanın Önemi | |
| 2 | Marka Yönetimi ve Markalama Kararları | |
| 3 | Marka Yönetimi ve Markalama Kararları | |
| 4 | Marka Bilinirliliği, Marka İmajı, Marka Kişiliği, Marka Çağrışımları | |
| 5 | Markanın Konumlandırması | |
| 6 | Marka Değeri ve Ölçümü | |
| 7 | Rekabete Yönelik Marka Stratejileri | |
| 8 | Rekabete Yönelik Marka Stratejileri | |
| 9 | Rekabete Yönelik Marka Stratejileri | |
| 10 | ARA SINAV | |
| 11 | Marka Genişlemeleri | |
| 12 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Marka Yönetimi | |
| 13 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Marka Yönetimi | |
| 14 | Farklı alanlarda marka yönetimi uygulamaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | İslamoğlu , A.H. ve Fırat, D. Stratejik Marka Yönetimi, Beta Basım Yayın, (2011). Keller Kevin Lane, (2008), Strategic Brand Management, Pearson. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Marka kavramını tanımlar ve markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar. | |||||||||
| 2 | Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir. | |||||||||
| 3 | Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||
| 4 | İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 10 |
| 3. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
| Ödev | 1 | 7 | 7 |
| Toplam İş Yükü | 131 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||