| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Internet Marketıng | ISL 328 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Yusuf ARSLAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tecnological improvements has been recognized by business life with internet usage. This, encorages new business areas to working place. İnternet marketing, in this manner, is a new concept for business people. Therefore, knowledge missing will be increased by this course. |
| Dersin İçeriği | Communication technology and İnternet will be tought in this course. İmprovement of İnternet, internet opportunities in terms of marketing, marketing problems in the İnternet and solutions seeking, İnternet as a marketing intermediary, İnternet as an advertisement and Sales intermediary, Benchmarking İnternet with other mediums. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | To use management and technological medhods as MIS for Analitical Thinging. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
| 2 | To operate interdisiplinmary team work | Anlatım, Problem Çözme, | |
| 3 | To demonstrate Lifetime learning behavior as an innovator and enterpreneur | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
| 4 | To use ability for communication | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 5 | To use internet opportunities | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
| 6 | To apply İnternet capabilities for marketing | Anlatım, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnternet as a direct marketing intermediary | Chapter 1 |
| 2 | Beginning of the İnternet | Chapter 1 |
| 3 | Markets in the İnternet | Chapter 2 |
| 4 | Superiority of the İnternet Marketing | Chapter 3 |
| 5 | Structure for İnternet Marketing | Chapter 4 |
| 6 | Marketing Process via İnternet | Chapter 5 |
| 7 | İmprovement of Marketing Mix in terms of İnternet | Chapter 6 |
| 8 | Virtual Shopping Models | Chapter 7 |
| 9 | Midterm Exam | |
| 10 | Marketing Strategies in the İnternet | Chapter 8 |
| 11 | Marketing researches in the İnternet | Chapter 9 |
| 12 | Advertising in the İnternet | Chapter 10 |
| 13 | Marketing Aplications in the İnternet | Chapter 11 |
| 14 | Facing Problems in the İnternet | Chapter 12 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Hanson, Ward (2000) Principles of İnternet Marketing,New York: South-Western College Publishing.Jones, Steve, (1999), Doing İnternet Research, London: Saga Publishing İnc.Kırçova, İbrahim, (1999), İnternette Pazarlama, İstanbul: Beta Yayın Dağıtım A.Ş. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | To use management and technological medhods as MIS for Analitical Thinging. | |||||||||
| 2 | To operate interdisiplinmary team work | |||||||||
| 3 | To demonstrate Lifetime learning behavior as an innovator and enterpreneur | |||||||||
| 4 | To use ability for communication | |||||||||
| 5 | To use internet opportunities | |||||||||
| 6 | To apply İnternet capabilities for marketing |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 15 |
| 2. Ödev | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||