| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Psikolojik Yaklaşımlar ve Kuramlar | HTP 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Psikoloji kuramları ve psikolojik yaklaşımlar konusunda bilgi kazandırma | 
| Dersin İçeriği | Psikoloji kuramlarının ve farklı psikolojik yaklaşımların insan davranışları ile ilişkisinin öğrenilmesi | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Anksiyete, bağımlılık, bağımsızlık, ümitsizlik, kayıp spritüelite, ölüm ve yas süreci gibi kavramları tanır ve bunlarla ilgili iletişim kuramlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Verilen örnek durumları kavram ve modeller ışığında analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | İletişimle ilgili kavram ve modelleri hasta bireylere verdiği bakıma yansıtır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Alana özgü kuram ve model geliştirme çalışmalarına katkı sağlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve Temel Kavramlar | |
| 2 | Psikanalitik Kuram | |
| 3 | Davranışçı Yaklaşım | |
| 4 | Bilişsel Yaklaşım | |
| 5 | İnsancıl Yaklaşım | |
| 6 | Gestalt Terapisi | |
| 7 | Sistemik ve Aile Terapileri | |
| 8 | Psikodinamik ve Analitik Psikoterapi | |
| 9 | Kişilik Kuramları | |
| 10 | Kriz Müdahale ve Kriz Teorileri | |
| 11 | Psikoterapiler ve Uygulamalar | |
| 12 | Psikolojik Testler ve Değerlendirme | |
| 13 | Psikopatoloji ve Psikiyatrik Bozukluklar | |
| 14 | Psikopatoloji ve Psikiyatrik Bozukluklar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Psikolojiye Giriş Rita L. Atkınson, Rıchard C. Atkınson | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
| 2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | X | |||||
| 6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Anksiyete, bağımlılık, bağımsızlık, ümitsizlik, kayıp spritüelite, ölüm ve yas süreci gibi kavramları tanır ve bunlarla ilgili iletişim kuramlarını öğrenir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||
| 2 | Verilen örnek durumları kavram ve modeller ışığında analiz eder. | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 | ||
| 3 | İletişimle ilgili kavram ve modelleri hasta bireylere verdiği bakıma yansıtır. | 4 | 5 | 0 | 1 | 5 | |||
| 4 | Alana özgü kuram ve model geliştirme çalışmalarına katkı sağlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 70 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||