| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çocukta Beslenme | HTP 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencinin çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında hemşirelik bakımını bilmesi |
| Dersin İçeriği | Anne sütü ve önemi, emzirme tekniği, Özellikli durumlarda çocuk beslenmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında hemşirelik bakım ilkelerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Anne sütünün bebek beslenmesindeki yeri ve önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Anne sütü ile beslenme tekniğini uygular. | Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Tamamlayıcı beslenmeye geçiş dönemini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Özellikli durumlarda ( İshal,PEM,Obesite gibi) beslenme ilkelerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eşsiz besin anne sütü (önemi, özellikleri ve yararları) | |
| 2 | Eşsiz besin anne sütü (önemi, özellikleri ve yararları) | |
| 3 | Anne sütünün içeriği | |
| 4 | Anne sütü ile beslenmede karşılaşılan sorunlar | |
| 5 | Emzirme ve süt sağma teknikleri | |
| 6 | Özellikli durumlarda anne sütü ile beslenme | |
| 7 | Özellikli durumlarda anne sütü ile beslenme | |
| 8 | Tamamlayıcı Beslenme | |
| 9 | Çocukluk dönemlerine göre beslenme | |
| 10 | Çocukluk dönemlerine göre beslenme | |
| 11 | Çocukluk dönemlerine göre beslenme | |
| 12 | Bazı hastalıklarda beslenme (ishal, galaktozemi, fenilketonüri vb.) | |
| 13 | Beslenme bozuklukları ve hemşirelik bakımı | |
| 14 | Beslenme bozuklukları ve hemşirelik bakımı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1-Selimoğlu MA.(2014).Sağlıkta ve Hastalıkta Çocuk Beslenmesi.1.Baskı |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
| 2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | X | |||||
| 6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında hemşirelik bakım ilkelerini tanımlar. | ||||||||
| 2 | Anne sütünün bebek beslenmesindeki yeri ve önemini açıklar. | ||||||||
| 3 | Anne sütü ile beslenme tekniğini uygular. | ||||||||
| 4 | Tamamlayıcı beslenmeye geçiş dönemini tanımlar. | ||||||||
| 5 | Özellikli durumlarda ( İshal,PEM,Obesite gibi) beslenme ilkelerini analiz eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 36 | 36 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||