| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Klavye Teknikleri | MYO 143 | 1 | 2 + 1 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilere on parmak klavye kullanabilme yeteneği kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Q klavyeyi 10 parmak kullanabilmesi için gerekli bilgi ve teknikleri içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 2 | Q klavye temel sıra tuşlarını tanır. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Q klavyeyi 10 parmak bakmadan kullanabilir. | Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Tablo düzenleme becerisi kazanır. | Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Sembolleri ve noktalama işaretlerini tanır. | Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Hesap makinesini hızlı kullanır. | Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım, | |
| 7 | Kamu ve Özel Sektörler için Q Klavye Kullanmanın Önemi. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 8 | Harflerin Yerleri ve Yazım Şekilleri | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, | |
| 9 | Sağ ve Sol El Yazım Çalışmaları. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 10 | Türkçe Cümle Çalışmaları. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 11 | İngilizce Cümle Çalışmaları. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 12 | İngilizce ve Türkçe Yazım Çalışmaları. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 13 | Resmi ve İş Yazılarının Yazılması. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
| 14 | Resmi ve İş Yazılarının Yazılması. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar ve klavye kavramları ve 10 parmak klavye kullanmanın faydaları | |
| 2 | Bilgisayarda yazı yazmaya hazırlık ve doğru oturuş şekilleri | |
| 3 | Microsoft word yazı programının kullanımına yönelik küçük ipuçları | |
| 4 | F klavye temel sıra tuşlarının kullanımı | |
| 5 | Üst sıra tuşlarının kullanımı | |
| 6 | Alt sıra tuşlarının kullanımı | |
| 7 | Klavyede noktalama işaretlerinin kullanımı | |
| 8 | Klavyede rakamlar ve sembollerin kullanımı | |
| 9 | Serbest hızlı yazı yazma çalışmaları | |
| 10 | Ara sınav | |
| 11 | Yazım yanlışları ve hız hesaplamaları | |
| 12 | İş yazıları örnekleri hazırlama | |
| 13 | Tablo ve şekilli metin yazma | |
| 14 | Yabancı dilde metin yazma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
1- Klavye Teknikleri Bilgisayarda on parmak klavye kullanımı, Öznur Koç, Menekşe Tarhan Öztoprak, Seçkin Yay. 2017 2- Temel Hukuk Dizisi On Parmak Klavye Eğitimi, Öznur Nalçınkaya, Seçkin Yayıncılık, 2022 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili terminolojiye, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
| 3 | Tıbbi kayıtları, tıbbi raporlama ve yazışmaları, hasta dosyaları ve arşivleme süreçlerini yönetmelikler çerçevesinde etkin ve hızlı bir şekilde yapar. | X | |||||
| 4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 5 | Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | ||||||
| 6 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
| 7 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
| 8 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir. | ||||||
| 9 | Mesleki çalışmaları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. | ||||||
| 10 | Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır. | X | |||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. | ||||||
| 12 | Sağlık hizmetlerinde hasta hakları ve hasta mahremiyeti bağlamında etik kurallara göre hizmet etmesini bilir. | ||||||
| 13 | 13. Hastalar, hasta yakınları ve sağlık hizmetinde görev alan diğer çalışanlarla etkili iletişim kurar ve mesleği ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. | |||||||||||||
| 2 | Q klavye temel sıra tuşlarını tanır. | |||||||||||||
| 3 | Q klavyeyi 10 parmak bakmadan kullanabilir. | |||||||||||||
| 4 | Tablo düzenleme becerisi kazanır. | |||||||||||||
| 5 | Sembolleri ve noktalama işaretlerini tanır. | |||||||||||||
| 6 | Hesap makinesini hızlı kullanır. | |||||||||||||
| 7 | Kamu ve Özel Sektörler için Q Klavye Kullanmanın Önemi. | |||||||||||||
| 8 | Harflerin Yerleri ve Yazım Şekilleri | |||||||||||||
| 9 | Sağ ve Sol El Yazım Çalışmaları. | |||||||||||||
| 10 | Türkçe Cümle Çalışmaları. | |||||||||||||
| 11 | İngilizce Cümle Çalışmaları. | |||||||||||||
| 12 | İngilizce ve Türkçe Yazım Çalışmaları. | |||||||||||||
| 13 | Resmi ve İş Yazılarının Yazılması. | |||||||||||||
| 14 | Resmi ve İş Yazılarının Yazılması. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 45 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||