| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Örgütsel Düşüncenin Evrimi | ISL 212 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin, örgütsel düşüncenin evrimini, çağcıl örgütsel yaşamda karşılaştıkları fenomenleri anlayıp, yorumlayabilecekleri ölçüde takip edebilmelerini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Modern yönetim izleğinde bilimsel yönetim, seri üretim, postmodern yaklaşımlar ve yakın dönem yaklaşımların incelenmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim düşüncesinin evrimini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Yönetim düşüncesinin evrimi ile örgütsel yaşam arasındaki ilişkiyi anlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Yönetim düşüncesinde yaşanan çağcıl gelişmeler takip eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Örgütsel yaşamın dönüşümünü anlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Çağcıl örgütlerdeki çalışma ortamını ve ilişkilerini anlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Örgütlerin Modern Yaşamdaki Yeri | |
| 2 | Yönetimin ve Yönetsel Düşüncenin Evrimi | |
| 3 | F. W. Taylor ve Bilimsel Yönetimin İlkeleri | |
| 4 | -Dizi Film: The Big Bang Theory, 2. Sezon, Bölüm 18, Tartışma | |
| 5 | Seri Üretimin Yükselişi ve Düşüşü | |
| 6 | Belgesel: On The Line, Tartışma | |
| 7 | - Yalın Üretimin Yükselişi ve Düşüşü | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Postmodern yönetim teknikleri | |
| 10 | Tartışma: Premodern, Modern, Postmodern | |
| 11 | Toplumun McDonaldlaştırılması | |
| 12 | Yeni Kapitalizm Kültürü | |
| 13 | Tartışma: Karakter Aşınması | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | haftalık olarak öğrencilerle paylaşılacaktır. |
| Ders Kaynakları | Taylor, F.W (2007), Bilimsel Yönetimin İlkeleri, çev. Akın, H. B, Çizgi Yayınları,Konya. Weber, M. (2013), Bürokrasi ve Otorite, çev. Akın, H. B,6. Baskı, Ankara: Adres Yayınları. Ritzer, G. (2016), Toplumun McDonaldlaştırılması, çev. Pilgir, A.E., 4. Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Dikmen, A. A. (2015). Makine, iş, kapitalizm ve İnsan: gözden geçirilmiş ve genişletilmiş. Nota bene. Sennett, R. (2011). Yeni Kapitalizm Kültürü, çev. Aylin Onacak, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Fişek, K. (2012). Yönetim. Paragraf yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim düşüncesinin evrimini anlar | |||||||||
| 2 | Yönetim düşüncesinin evrimi ile örgütsel yaşam arasındaki ilişkiyi anlar. | |||||||||
| 3 | Yönetim düşüncesinde yaşanan çağcıl gelişmeler takip eder. | |||||||||
| 4 | Örgütsel yaşamın dönüşümünü anlar | |||||||||
| 5 | Çağcıl örgütlerdeki çalışma ortamını ve ilişkilerini anlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||