| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Sanat ve İllüstrasyon | RES 620 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Yrd.Doç.Dr. EMEL YURTKULU YILMAZ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Popüler bir üretim disiplini olarak illüstrasyonu; çağdaş sanat ekseninde ele almak ve konumlandırmak | 
| Dersin İçeriği | İllüstrasyon ve çağdaş sanat ilişkisini örnekler üzerinden karşılaştırmalı olarak tartışmak | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Sanat üretiminde farklı disiplin ve yaklaşımların öğrenimi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Kaynak kullanımı ve karşılaştırmalı kuramsal bilgi edinme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 3 | Konu anlatımı ve tartışma yöntemi öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Grup sunumu oluşturma becerisi edinme | Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Kaynaklardan ve tartışmadan edinilen bilgiyi sanatsal üretimde kullanma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Edinilen bilgiyi sanatsal bilimsel yayında kullanma | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 7 | Kazanımından hareketle sanatsal üretim ve uygulamalarda alternatif üretim yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriğine ilişkin bilgilendirme | |
| 2 | Derse giriş ve kaynakların belirlenmesi | |
| 3 | Konu başlıklarının belirlenerek paylaşılması | |
| 4 | Konu anlatımı ve tartışma | |
| 5 | Grup sunumu ve tartışma | |
| 6 | Konu anlatımı ve tartışma | |
| 7 | Grup sunumu ve tartışma | |
| 8 | Konu anlatımı ve tartışma | |
| 9 | Grup sunumu ve tartışma | |
| 10 | Konu anlatımı ve tartışma | |
| 11 | Grup sunumu ve tartışma | |
| 12 | Belirlenen başlıklara uygun bilimsel yayın üretimi | |
| 13 | Belirlenen başlıklara uygun bilimsel yayın üretimi | |
| 14 | Genel değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| 6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
| 7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
| 8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X | |||||
| 9 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 10 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
| 11 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
| 12 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 13 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
| 14 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sanat üretiminde farklı disiplin ve yaklaşımların öğrenimi | ||||||||||||||
| 2 | Kaynak kullanımı ve karşılaştırmalı kuramsal bilgi edinme | ||||||||||||||
| 3 | Konu anlatımı ve tartışma yöntemi öğrenme | ||||||||||||||
| 4 | Grup sunumu oluşturma becerisi edinme | ||||||||||||||
| 5 | Kaynaklardan ve tartışmadan edinilen bilgiyi sanatsal üretimde kullanma | ||||||||||||||
| 6 | Edinilen bilgiyi sanatsal bilimsel yayında kullanma | ||||||||||||||
| 7 | Kazanımından hareketle sanatsal üretim ve uygulamalarda alternatif üretim yapabilme | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 25 | 
| 1. Kısa Sınav | 25 | 
| 2. Kısa Sınav | 25 | 
| 1. Ödev | 25 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 | 
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | 
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 | 
| Ödev | 1 | 3 | 3 | 
| Final | 1 | 3 | 3 | 
| Toplam İş Yükü | 143 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||