| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uluslararası İlişkiler Teorisi | ULZ 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yoktur |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yoktur |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY KARDAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Göv. Ensar Muslu |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Uluslararası İlişkiler disiplininde geliştirilen eski ve yeni teorilerin tanıtımı. |
| Dersin İçeriği | Bu ders öğrencilerin kuram ve kavramlar çerçevesinde olaylara bakabilmesini sağlamak amacıyla düzenlenecektir. Hâkim kuramların öğretilmesinin yanında sosyal teorideki yeni yaklaşımlara paralel olarak öğrencilerin Uİ teorilerini yeniden düşünmelerine olanak sağlanacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Uİ disiplinindeki önemli teorik yaklaşımlardan haberdar olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Hâkim ve yeni gelişmekte olan kavramsal ve kuramsal tartışmaları bilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Güncel uluslararası hadiselerin teorik ve kavramsal arka planını açığa çıkarmayı bilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kavramsal Konular: Devlet, Aktör, Yapı, Kültür | |
| 2 | Metodolojik Konular: Dünya politikası nasıl çalışılır? | |
| 3 | Teori ve pratikte realizm | |
| 4 | Klasik realizm | |
| 5 | Neo-realizm | |
| 6 | Ofansif Realizm | |
| 7 | Neo Klasik Realizm | |
| 8 | Liberalizm - Çoğulculuk | |
| 9 | Kurumsal Liberalism | |
| 10 | Marksizm ve Uluslararası İlişkiler | |
| 11 | Dünya Sistemi Teorisi | |
| 12 | Yeşil Politikalar | |
| 13 | Postyapısalcılık | |
| 14 | Sonuç: Sonrası ne? |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Scott Burchill et. al. (2012) Uluslararası İlişkiler Teorileri, Küre: İstanbul(fourth edition) |
| Ders Kaynakları | Tim Dunne, Milja Kurki and Steve Smith (eds.), (2007) International Relations Theories: Discipline and Diversity, New York: Oxford University Press. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
| 2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | X | |||||
| 3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | X | |||||
| 4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | X | |||||
| 5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | X | |||||
| 6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
| 7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
| 8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | X | |||||
| 9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
| 10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Uİ disiplinindeki önemli teorik yaklaşımlardan haberdar olmak | ||||||||||
| 2 | Hâkim ve yeni gelişmekte olan kavramsal ve kuramsal tartışmaları bilmek | ||||||||||
| 3 | Güncel uluslararası hadiselerin teorik ve kavramsal arka planını açığa çıkarmayı bilmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||