| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ortadoğu´Da Dinler ve Mezhepler (Tr) | ODC 539 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Ortadoğudaki Hıristiyan inanç grupların; tarihsel kökenlerini, bunların inançlarını ve bulundukları ülkelerdeki durumlarını ve onlarla ilişkilerini |
| Dersin İçeriği | Ortadağuda Hıristiyanlığın ortaya çıkışı, mezhepleşme süreci ve bugün orada bulunan Mezheplerin inanç, toplum yapıları ve bulundukları devletle olan ilişkileri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Orta doğu corğrafyasında Hıristiyanlığın ortaya çıkışını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Ortadoğudaki Hıristiyan grupların ortaya çıkış gerekçelerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Ortadoğu kökenli Hıristiyan grupların inançlarını anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Bir Ortadğou Hıristiyanlığı olarak Kıptılerin ortaya çıkışlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Kıptılerin inanç esaslarını öğrenir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 6 | Ortaçağ ve modern dönem müslüman hakimiyetindeki Kıptılerin durumunu öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Günümüzdeki Kıptilerin durumularını (dini, siyasi ve kültürel) öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mısır/Kipti Hıristiyanlığı, Hıristiyanlık Öncesi Filistin | |
| 2 | Din, Kültür ve Toplum yapısı | |
| 3 | İsa Dönemi (ms. 29030-31/33) | |
| 4 | İsa Sonrası Dönem | |
| 5 | İsa Mesih´ten Mısır/Kipti Hıristiyanlığın Ortaya Çıkışı | |
| 6 | Mısır/Kipti Hıristiyanlık | |
| 7 | Mısır/Kipti Hıristiyanlığın Ortaya Çıkışı | |
| 8 | Kipti Kilisesinin İnanç Esasları | |
| 9 | Kipti Kilisesinin İnanç Esasları | |
| 10 | Dini Bayramları | |
| 11 | Kipti Cemaatinin Yapısı | |
| 12 | Kıpti Cemaatinin Mısır´daki Durumu | |
| 13 | Ortaçağ´daki Durumu | |
| 14 | Modern Çağ´daki Durumu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1.Mehmet Çelik, Süryani Kilisesi Tarihi, cilt 1, Yaylacık Matbaası, İstanbul 1987. |
| Ders Kaynakları | 1.Erdem, Mustafa, Kıpti Kilisesi Üzerine Bir Araştırma, Ankara Universitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1997, cilt: XXXVI, sayı: , s. 143-178 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
| 2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | ||||||
| 3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | X | |||||
| 4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | ||||||
| 5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | ||||||
| 6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
| 7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
| 8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | X | |||||
| 9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
| 10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Orta doğu corğrafyasında Hıristiyanlığın ortaya çıkışını kavrar. | ||||||||||
| 2 | Ortadoğudaki Hıristiyan grupların ortaya çıkış gerekçelerini bilir | ||||||||||
| 3 | Ortadoğu kökenli Hıristiyan grupların inançlarını anlar | ||||||||||
| 4 | Bir Ortadğou Hıristiyanlığı olarak Kıptılerin ortaya çıkışlarını tanır | ||||||||||
| 5 | Kıptılerin inanç esaslarını öğrenir | ||||||||||
| 6 | Ortaçağ ve modern dönem müslüman hakimiyetindeki Kıptılerin durumunu öğrenir | ||||||||||
| 7 | Günümüzdeki Kıptilerin durumularını (dini, siyasi ve kültürel) öğrenir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||