| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Küreselleşme ve Sosyal Devlet | SHB 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Son yıllarda toplumsal hayat etkileyen en önemli olgulardan biri Küreselleşmedir. Toplumsal hayattaki diğer tüm olgular gibi sosyal devlet olgusu da Küreselleşmeden etkilenmektedir. Bu derste küreselleşmenin sosyal devlet üzerindeki etkileri incelenecektir.. |
| Dersin İçeriği | Küreselleşme ve Sosyal Devlet arasındaki ilişki |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Küreselleşmenin yaşadığımız dünyayı dönüştürücü etkisini anlamamızı sağlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Küreselleşme olgusunun içeriğini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Dünya sorunlarına daha kapsamlı bakar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 4 | Küreselleşme sosyal devlet ilişkisini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Küreselleşme nedir? | |
| 2 | Küreselleşme ve modernite | |
| 3 | Küreselleşme ve Dünya sistemi | |
| 4 | Küreselleşme ve Ulus-devlet | |
| 5 | Küreselleşme ve Ekonomi | |
| 6 | Küreselleşme Eleştirileri I | |
| 7 | Küreselleşme Eleştirileri II | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Küreselleşme ve Din | |
| 10 | Küresellşeme ve Yerelleşme süreçleri | |
| 11 | Küreselleşme ve devlet | |
| 12 | Küreselleşme ve sosyal devlet | |
| 13 | Sosyal devletin dönüşümü | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. George Ritzer, Küresel Dünya 2. David Held, Anthony McGrew, Küresel Dönüşümler 3. Kudret Bülbül (editör), Küreselleşme Temel Metinler |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | ||||||
| 2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | X | |||||
| 3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | X | |||||
| 4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | ||||||
| 5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | ||||||
| 7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Küreselleşmenin yaşadığımız dünyayı dönüştürücü etkisini anlamamızı sağlar. | |||||||
| 2 | Küreselleşme olgusunun içeriğini öğrenir. | |||||||
| 3 | Dünya sorunlarına daha kapsamlı bakar. | |||||||
| 4 | Küreselleşme sosyal devlet ilişkisini anlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||