| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Medya Etkileri ve Sosyal Hizmet | SHB 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HASAN HÜSEYİN TAYLAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kitle iletişim araçlarının ve özellikle de yeni medyanın çocuk, genç ve aile üzerindeki etkilerini tartışmak ve değerlendirmek. |
| Dersin İçeriği | Medya etki araştırmaları ve kuramları; Televizyonun çocuk, genç ve aileler üzerindeki etkileri; İnternet etkileri ve bağımlılığı; sosyal medya bağımlılığı; Bilgisayar ve çevrimiçi oyunlar; siber zorbalık. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Medyanın sosyal hizmetle ilişkisini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Medyanın birey, çocuk ve aileler üzerindeki etkilerini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Televizyon şiddetini ve etkilerini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Bilgisayar oyunları ve bağımlılığı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | İnternet bağımlılığı ve etkileri konusunda bilgi sahibi olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtılması ve genel giriş | |
| 2 | Medya etkileri | |
| 3 | Medya etki araştırmaları ve kuramları | |
| 4 | Televizyonun çocuk, genç ve aileler üzerindeki etkileri | |
| 5 | Televizyon şiddeti | |
| 6 | Yeni medya kavramı ve tarihi | |
| 7 | Bilgisayar ve çevrimiçi oyunlar: şiddet | |
| 8 | Bilgisayar ve çevrimiçi oyunlar: bağımlılık | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Siber zorbalık | |
| 11 | İnternet etkileri ve bağımlılığı | |
| 12 | Sosyal medya bağımlılığı | |
| 13 | Medya okur yazarlığı | |
| 14 | Etkilere karşı sosyal hizmet |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1- Hasan Hüseyin Taylan, Televizyonla Yetişmek, Çizgi Yayınevi, Konya. 2- her haftanın konusuyla ilgili yayınlar |
| Ders Kaynakları | 1- Signorielli, N. (2005), Violence in the Media: A Reference Handbook, ABC Clio inc., Santa Barbara, California. 2- Potter, W. J. (1999), On Media Violence, Sage Publications, London. 3- Perse, E. (2001), Media Effects and Society, Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates 4- Perspectives on Media Effects, Ed. Jennings Bryant ve Dolf Zillmann, Lawrence Erlbaum. 5- Furedi, Frank (2001). Korku Kültürü: Risk Almamanın Riskleri, (Çev.: Barış Yıldırım), Ayrıntı Yayınları, İstanbul. 6- Medya Etki Araştırmaları, (Der. ve Çev.: Murat S. Çebi), Alternatif Yayınları, Ankara. 7- Postman, Neil (2004). Televizyon: Öldüren Eğlence, Gösteri Çağında Kamusal Söylem, (Çev.: Osman Akınhay), Ayrıntı Yayınları, İstanbul. 8- Rosengren, K.E, (1994). Media Effects and Beyond, Routledge. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | X | |||||
| 2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | X | |||||
| 3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | X | |||||
| 4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | X | |||||
| 5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | X | |||||
| 7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Medyanın sosyal hizmetle ilişkisini bilir | |||||||
| 2 | Medyanın birey, çocuk ve aileler üzerindeki etkilerini bilir | |||||||
| 3 | Televizyon şiddetini ve etkilerini kavrar | |||||||
| 4 | Bilgisayar oyunları ve bağımlılığı hakkında bilgi sahibi olur | |||||||
| 5 | İnternet bağımlılığı ve etkileri konusunda bilgi sahibi olur |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 2. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Ödev | 1 | 12 | 12 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 154 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||