Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
PHILOSOPHY OF LIFE FEL 615 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TANZER YAKAR
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TANZER YAKAR
Dersin Yardımcıları

Assist. Merve Ertene

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

The recognition of the problems and thinkers of philosophy of life.

Dersin İçeriği

Nietzsche, Bergson and Dilthey

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Knows the philosophy of life. 2 - 3 - A - C -
2 - Knows the leading philosophers of the philosophy of life. 1 - 2 - 3 - A -
3 - Recognizes the problems of the phiolosophy of life. 1 - 2 - A - C -
4 - Discusses the problems of the phiolosophy of life. 2 - 3 - 10 - A -
5 - Knows the values of the phiolosophy of life. 1 - 2 - A - C -
6 - Questions the values of the phiolosophy of life. 1 - 10 - A -
Öğretim Yöntemleri: 2:Question-Answer 3:Discussion 1:Lecture 10:Brain Storming
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 What is the philosophy of life?
2 General characteristics of the philosophy of life.
3 Bergson
4 Bergson
5 Bergson
6 Dilthey
7 Dilthey
8 Dilthey
9 Midterm exam
10 Nietzsche
11 Nietzsche
12 Nietzsche
13 Nietzsche
14 Overall evaluation

Kaynaklar

Ders Notu

Texts will be presented during the course.

Ders Kaynakları

Texts of Nietzsche, Bergson and Dilthey.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 To acquire the qualification of evaluating critically and synthesizing; X
2 To be receptive to innovations and new thoughts; and to acquare the skill of producing new thoughts;
3 To possess the skill of studying interdisciplinarily and to acquare the skill of adapting theories, methods and practices in different fields to the related field;
4 To follow well the technological improvements, scientific developments and information technologies;
5 To make at least one academic publication related to the subject-matter of thesis;
6 To acquire the skill of communicating with the national and international surroundings about the field of specialization;
7 To possess the behavioural and ethical sensibility at a level that academic life necessitates.

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 100
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 25 25
Final examination 1 20 20
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü /25(s) 5.64
Dersin AKTS Kredisi 5.64
; ;