| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tasavvufi Şiir Şerhleri | ITS 626 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL METE |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Mutasavvıfların divanları mevcuttur. Bu divanlarda tasavvufi konular ve Tasavvufun önemli meseleleri şiirle anlatılır. Bu dersin amacı şiirlerle tasavvuf konularını akademik olarak ele almaktır. |
| Dersin İçeriği | Tasavvuf ve Şiir İlişkisi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları dar ve geniş anlamda tanımlar, kaynaklarıyla ilgili literatürü sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları yorumlar, örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları karşılaştırır ve aralarındaki farklılıkları ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları derleyerek genellemelere ulaşır. Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konulara farklı bakış açılarına göre düzenler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları ortaya çıkan unsurları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tasavvuf ve şiir | |
| 2 | Şiirlerde ele alınan başlıca tasavvufi konular | |
| 3 | Vahdet-i vucud şiirleri ve şerhleri | |
| 4 | Aşk şiirleri ve şerhleri | |
| 5 | Marifetullah şiirleri ve şerhleri | |
| 6 | İnsan şiirleri ve şerhleri | |
| 7 | İnsan-ı kamil şiirleri ve şerhleri | |
| 8 | Ahlaki şiirler ve şerhleri | |
| 9 | Gönül şiirler ve şerhleri | |
| 10 | Yunus Emre şiirleri ve şerhleri | |
| 11 | Hacı Bayram Veli şiirleri ve şerhleri | |
| 12 | Eşrefoğlu şiirleri ve şerhleri | |
| 13 | Niyazi Mısri şiirleri ve şerhleri | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - |
| Ders Kaynakları | [1] Ömür Ceylan, Tasavvufi Şiir Şerhleri, Kapı Yayınları, İstanbul 2007 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
| 8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları dar ve geniş anlamda tanımlar, kaynaklarıyla ilgili literatürü sıralar. | ||||||||||
| 2 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları açıklar. | ||||||||||
| 3 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları yorumlar, örnekler. | ||||||||||
| 4 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları karşılaştırır ve aralarındaki farklılıkları ayırt eder. | ||||||||||
| 5 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları derleyerek genellemelere ulaşır. Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konulara farklı bakış açılarına göre düzenler. | ||||||||||
| 6 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları ortaya çıkan unsurları değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Ödev | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||