| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve İnsan İlişkileri | YBO 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Filiz BACAKSIZ | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Temel iletişim becerilerini ve iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri vurgulamaktır. | 
| Dersin İçeriği | İletişimin Tanımı, İletişimin Süreçleri, İletişimin İlkeleri, İletişimin Önemi, İletişim Kuramları, İletişim Araçları | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | İletişim Süreçlerini tanır | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İletişimin İlkelerini sıralar. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | İletişimin Çeşitlerini açıklar. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 4 | Temel İletişim Unsurlarını sınıflandırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | İletişim Teori ve Yöntemleri örnekler. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 6 | İletişimin Önemini sorgular. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | İletişim Kuramlarını tanımlar. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 8 | İletişim Araçlarını sınıflandırır | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Iletisimde Temel Kavramlar | |
| 2 | Iletisim Becerileri | |
| 3 | Iliskilerin Baslangici Gelisimi | |
| 4 | İletişimin Çeşitleri | |
| 5 | Iletisimde Dinleme | |
| 6 | Iletisimde Empati | |
| 7 | Iletisimde Kendini Acma | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sozsuz Iletisim | |
| 10 | İletişim Teori ve Yöntemleri | |
| 11 | Iletisimde Catisma Cozme | |
| 12 | Iletisimde Duygusal Zeka | |
| 13 | İletişim Araçları | |
| 14 | İnsan İlişkilerinin İlkeleri | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Dökmen,Ü,.İletişim Çatışmaları ve Empati, Ankara, 2000 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
| 3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
| 6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
| 7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
| 8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
| 9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| 10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
| 12 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İletişim Süreçlerini tanır | ||||||||||||
| 2 | İletişimin İlkelerini sıralar. | ||||||||||||
| 3 | İletişimin Çeşitlerini açıklar. | ||||||||||||
| 4 | Temel İletişim Unsurlarını sınıflandırır. | ||||||||||||
| 5 | İletişim Teori ve Yöntemleri örnekler. | ||||||||||||
| 6 | İletişimin Önemini sorgular. | ||||||||||||
| 7 | İletişim Kuramlarını tanımlar. | ||||||||||||
| 8 | İletişim Araçlarını sınıflandırır | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 | 
| Final | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||