| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Farsça I | OMM 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EFE YEŞİLDURAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Farsça bilmeyi gerektiren alanlarla çalışma yapacak olanlara bu konuda yetkinlik kazandırılması ve Öğrencinin temel ve basit düzeydeki Farsça metinleri okuma anlama düzeyine ulaşması amaçlanır. |
| Dersin İçeriği | Fars alfabesi ; sesli ve sessiz harfler, uzun ve kısa ünlüler, telaffuz , yazı, özet halde temel gramer konuları işlenir. isim ön ekler, ek fiil, isim cümlesi, sıfat , tamlama yapıları ve çeşitleri, fiiller, sıfat fiiller, fiil cümlesi temel zamanlar ve basit ve birleşik kelime yapıları, edatlar, zarflar, baglaclar gibi diğer kelime türleri örnekleriyle Ele alınır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Fars alfabesi, sesli ve sessiz harfler | |
| 2 | Uzun ve kısa ünlüler, yazı | |
| 3 | isimler | |
| 4 | Ön ekler | |
| 5 | Fiiller | |
| 6 | Sıfatlar | |
| 7 | Tamlama yapıları ve çeşitleri | |
| 8 | Sıfat fiiller | |
| 9 | Temel zamanlar | |
| 10 | Edatlar | |
| 11 | Zarflar | |
| 12 | Bağlaçlar | |
| 13 | Basit ve birleşik kelime yapıları | |
| 14 | Cümle |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1-Farsça Dilbilgisi, Mürsel Öztürk, Ankara |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|