| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Halk Kültürünün Hadıs Kaynakları | HAD 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERDİNÇ AHATLI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Halk kültüründeki hadislerin kaynakları ve değeri hakkında bilgi ve kanaat sahibi kılmak |
| Dersin İçeriği | Genel olarak halkın hadis bilgisi; halk kültürünün oluşmasında hadislerin rolü; konuya dair eserlerden seçme metinler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Halkın hadis bilgisinin kaynaklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Halkın hadis bilgisinin seviyesini ölçebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Halkın kullandığı hadislerin güvenilirlik durumlarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Geçmiş ile günümüzdeki halk kültürünün hadis ve sünnet dayanaklarını mukayese eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Halkın bildiği hadisleri konu alan klasik eserlerin metinlerini analiz eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
| 6 | Halkın hadis ve sünnet birikimini geliştirme konusundaki yeni düşünceleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kültürü oluşturan unsurlar ve halkın hadis bilgisinin kültüründeki yeri | |
| 2 | Halkın hadis bilgisinin temel kaynakları | |
| 3 | Halkın hadis bilgisi konusunda yazılmış Türkçe eserler | |
| 4 | Halkın hadis bilgisi konusunda yazılmış Arapça eserler | |
| 5 | İnanç konusunda seçme metinler | |
| 6 | İlim konusunda seçme metinler | |
| 7 | İbadet konusunda seçme metinler | |
| 8 | Muamelat konusunda seçme metinler | |
| 9 | Muamelat konusunda seçme metinler | |
| 10 | Güzel ahlak konusunda seçme metinler | |
| 11 | Kötü ahlak konusunda seçme metinler | |
| 12 | Örf ve adetler konusunda seçme metinler | |
| 13 | Diğer konularda seçme metinler | |
| 14 | Diğer konularda seçme metinler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Aclûnî, Keşfü´l-hafâ, Beyrut 1972. |
| Ders Kaynakları | [1] Sehâvî, el-Mekâsıdü´l-hasene, Beyrut 1985 [2] Semhûdî, el-Ğummâz ale´l-lümmâz, Beyrût 1986 [3] Selman Başaran, Hadislerin Türk Atasözlerine Tesiri, Bursa 1994 [4] Ali Çelik, Anadolu´da Halkın Hadis Bilgisi ve Bilgi Kaynakları, Eskişehir 2000 [5] Nihat Dalgın-Yunus Macit, Kültürümüzü Şekillendiren Hadisler, İstanbul 2007 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | Halkın hadis bilgisinin kaynaklarını tanır. | |
| 2 | Halkın hadis bilgisinin seviyesini ölçebilir. | |
| 3 | Halkın kullandığı hadislerin güvenilirlik durumlarını değerlendirir. | |
| 4 | Geçmiş ile günümüzdeki halk kültürünün hadis ve sünnet dayanaklarını mukayese eder. | |
| 5 | Halkın bildiği hadisleri konu alan klasik eserlerin metinlerini analiz eder. | |
| 6 | Halkın hadis ve sünnet birikimini geliştirme konusundaki yeni düşünceleri değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||