| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Arap Atasözleri | ADB 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAMZA ERMİŞ | 
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HALİL UYSAL, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Arapça mesellerdeki cümle kalıpları, anlatım ve konular hakkında bilgi kazandırmak | 
| Dersin İçeriği | Arapça ve Türkçede atasözleri, Arapça atasözlerinin kaynakları, Arap atasözlerinde konular | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Arapça meseller ve Türkçe atasözleri arasında mukayese yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Arapça meseller ve Türkçe atasözleri kaynaklarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Mecmaul-emsâl ve el-Musteksâ fî emsâlil-Arab gibi önemli mesel kaynaklarının genel özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Mesellerdeki cümle yapılarını tasnif eder, örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Mesellerdeki konuları genel hatlarıyla tasnif eder örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | İlim ve hikmet ihtiva eden mesellere örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Ahlaki öğüt ihtiva eden mesellere örnekler verir. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 8 | Hadis olarak da rivayet edilen mesellere örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 9 | Günlük hayatla ilgili mesellere örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 10 | Türkçede benzeri bulunan mesellere örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Derse Giriş, Dersin Hedefleri, Gerekleri ve Tanıtımı | |
| 2 | Arapça ve Türkçede atasözleri | |
| 3 | Arapça atasözlerinin kaynakları | |
| 4 | El-Meydanî ve eseri Mecmaul-emsâl | |
| 5 | Ez-Zemahşerî ve eseri el-Musteksâ fî emsâlil-Arab | |
| 6 | Arap atasözlerinde cümle yapıları | |
| 7 | Arap atasözlerinde konular | |
| 8 | İlim ve hikmet ihtiva eden meseller | |
| 9 | Ahlakî öğüt ihtiva eden meseller | |
| 10 | Söz söylemekle ilgili meseller | |
| 11 | Günlük hayat, tecrübe ve öğrenmeyle ilgili meseller | |
| 12 | Türkçede benzeri bulunan meseller | |
| 13 | Hadis olarak da rivayet edilen meseller | |
| 14 | Hadis olarak da rivayet edilen meseller | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. El-Meydani, Mecmaul-Emsâl, (tah. Muhammed Ebul-Fadl İbrahim), (I-IV). 2. Zemahşerî, el-Müstaksa fi Emsâlil-Arab. 3. Numan Yazıcı, Arapça- Türkçe/ Türkçe- Arapça Atasözleri ve Deyimleri. 4. Ömer Asım Aksoy, Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü 1-2/Atasözleri Sözlüğü, Deyimler Sözlüğü. 5. Muhammed Tevfik Ebu Ali, el-Emsâlul-Arabiyye vel-Asrul-Câhiyye.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | ||||||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | 
|---|---|---|---|
| 1 | Arapça meseller ve Türkçe atasözleri arasında mukayese yapar. | ||
| 2 | Arapça meseller ve Türkçe atasözleri kaynaklarını bilir. | ||
| 3 | Mecmaul-emsâl ve el-Musteksâ fî emsâlil-Arab gibi önemli mesel kaynaklarının genel özelliklerini bilir. | ||
| 4 | Mesellerdeki cümle yapılarını tasnif eder, örnekler verir. | ||
| 5 | Mesellerdeki konuları genel hatlarıyla tasnif eder örnekler verir. | ||
| 6 | İlim ve hikmet ihtiva eden mesellere örnekler verir. | ||
| 7 | Ahlaki öğüt ihtiva eden mesellere örnekler verir. | ||
| 8 | Hadis olarak da rivayet edilen mesellere örnekler verir. | ||
| 9 | Günlük hayatla ilgili mesellere örnekler verir. | ||
| 10 | Türkçede benzeri bulunan mesellere örnekler verir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Ödev | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||