| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Kelam Problemleri | KLM 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Kelam ve İslam Mezhepleri Anabilim dallarının seçmeli dersleri önerilir |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Günümüz inanç problemleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek |
| Dersin İçeriği | İslam kelamının tarihsel süreç içerisinde etkisini ve günümüz problemleri karşısında da yetkinliğini ortaya koymaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler kelam ilminin ana konularını tanırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Kelam ilminin tarihsel gelişimini analiz ederler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Kelamın konularının tarihsel arka planını değerlendirirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Klasik kelam ve modern kelam bağlantısını karşılaştırırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Çağdaş inanç konularının iç ve dış dinamiklerini çözümlerler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Çağdaş inanç konularının iç ve dış dinamiklerini belirlerler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Modern inanç konuları, sebep ve sonuçlarını yorumlarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Modern inanç problemlerinden amaç nedir, kapsamı ve sınırı nedir? | |
| 2 | İman ve inanç anlayışı | |
| 3 | İslam kelamcılarına göre Tanrı | |
| 4 | İslam kelamcılarına göre Tanrının nitelikleri | |
| 5 | İslam kelamcılarına göre vahiy | |
| 6 | İslam kelamcılarına göre ahiret ve bedensel diriliş | |
| 7 | Reenkarnasyon | |
| 8 | Büyü ve Sihir | |
| 9 | Peygamberlik sürekliliğini koruyor mu? | |
| 10 | Türkiyedeki Yeni Çağ Dini Akımları | |
| 11 | Kader anlayışı, İslam dünyasını geri bırakmış mıdır? | |
| 12 | Terörizm nedir, İslam bir terörden bahsedilebilir mi? | |
| 13 | İslam ve Batı ilişkisi, ne zaman başlamıştır ve günümüzdeki durumu. | |
| 14 | Türk Müslümanlığı anlayışı ve imkânı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Kılavuz, Ahmed Saim, Anahatlarıyla İslam akaidi ve kelama giriş |
| Ders Kaynakları | 2. Topaloğlu, Bekir, Kelam İlmi: Giriş |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler kelam ilminin ana konularını tanırlar. | |
| 2 | Kelam ilminin tarihsel gelişimini analiz ederler. | |
| 3 | Kelamın konularının tarihsel arka planını değerlendirirler. | |
| 4 | Klasik kelam ve modern kelam bağlantısını karşılaştırırlar. | |
| 5 | Çağdaş inanç konularının iç ve dış dinamiklerini çözümlerler. | |
| 6 | Çağdaş inanç konularının iç ve dış dinamiklerini belirlerler. | |
| 7 | Modern inanç konuları, sebep ve sonuçlarını yorumlarlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||