| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tasavvuf Sosyolojisi | TSV 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | yoktur |
| Önerilen Seçmeli Dersler | yoktur |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULLAH İNCE |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | yoktur |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tasavvuf kurumunu sosyolojik açıdan tahlil etmek. |
| Dersin İçeriği | Dinin sosyolojik tezahürlerinden birisi olan tasavvuf kurumunu sosyolojik açıdan tahlil ederek günümüzdeki fonksiyonlarını incelemek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tasavvufun sosyolojik gerçekliğini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Tasavvufun doğduğu sosyal şartları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Tasavvuf akımlarının sosyal doktrinlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Türk düşüncesindeki tasavvufa sosyolojik açıdan bakar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Batıdaki mistik hareketlere sosyolojik açıdan bakar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Tasavvufun toplumsal fonksiyonlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Modern toplumlarda tasavvuf akımlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş. | |
| 2 | Sosyal bir gerçeklik olarak Tasavvuf. | |
| 3 | Tasavvuf ve Sosyoloji. | |
| 4 | Tarihi sürece bakış. | |
| 5 | Türk düşüncesinde Tasavvuf. | |
| 6 | Başlıca Tasavvuf gelenekleri. | |
| 7 | Tasavvuf geleneklerinin oluşmasında sosyal şartlar. | |
| 8 | Önde gelen Tasavvuf akımlarının toplumsal doktrinleri. | |
| 9 | Önde gelen Tasavvuf akımlarının toplumsal doktrinleri. | |
| 10 | Önde gelen Tasavvuf akımlarının toplumsal doktrinleri. | |
| 11 | Örnek metin okumaları. | |
| 12 | Örnek metin okumaları. | |
| 13 | Çıkarımlar. | |
| 14 | Çıkarımlar. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Bilgiseven, A.K. (1977) Sosyolojik Açıdan Tasavvuf ve Laiklik, İstanbul: |
| Ders Kaynakları |
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | Tasavvufun sosyolojik gerçekliğini kavrar | |
| 2 | Tasavvufun doğduğu sosyal şartları öğrenir | |
| 3 | Tasavvuf akımlarının sosyal doktrinlerini öğrenir. | |
| 4 | Türk düşüncesindeki tasavvufa sosyolojik açıdan bakar. | |
| 5 | Batıdaki mistik hareketlere sosyolojik açıdan bakar. | |
| 6 | Tasavvufun toplumsal fonksiyonlarını kavrar. | |
| 7 | Modern toplumlarda tasavvuf akımlarını kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 2 | 20 | 40 |
| Final | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||