| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Batıda Tasavvuf Çalışmları | TSV 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL METE |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tasavvuf alanında eser vermiş bazı Batılı bilim adamlarının alana bakışlarını tespit etmeye çalışmak ve bu sahada yazılmış çalışmalardan örnekler vererek öğrencilere farklı bir perspektif sunmak. |
| Dersin İçeriği | Batıda Tasavvuf üzerine yapılan çalışmalar ve akademik çalışma yapanlar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Batıda Tasavvuf alanında yapılan çalışmaları sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, |
| 2 | Yapılan çalışmaların tarihi akışını açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Bu çalışmaları örnekler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Yapılan çalışmaları ayırt eder | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Çalışmaları derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre düzenler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Ortaya çıkan unsurları değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tasavvufa Dair Batı’da yapılan çalışmalara toplu bakış | |
| 2 | J. Spencer Trimingham: The Sufi Orders in Islam | |
| 3 | Louis Massignon: Essai sur Les Origines du lexique Technique de la Mystique Musulmane ve MEB. İslam Ansiklopedisi’ndeki Tasavvuf ve tarikatlarla ilgili maddeler | |
| 4 | Reynold A. Nicholson: The Mystics of Islam | |
| 5 | Arthur Arberry: An Introduction to the History of Sufism | |
| 6 | Annemarie Schimmel: Mystical Dimensions of Islam (İslam’ın Mistik Boyutları) | |
| 7 | Margaret Smith: Rabia the Mystic and their Fellow-Saints in Islam, Studies in early Mysticism in the near and Middle East, The Sufi Path of Love. | |
| 8 | İdris Şah: The way of Sufi | |
| 9 | Titus Burckhard: An Introduction to Sufism (İslam Tasavvuf Doktrinine Giriş) | |
| 10 | William Chittick: The Sufi Path of Knowledge | |
| 11 | Dr. Cevat Nurbahş: Sufism, Meaning, Knowledge and Unity | |
| 12 | Eva de Vitray-Meyerovitch: İslam’ın Güleryüzü, Mesnevî: Mutlağın Aranışı | |
| 13 | Bazı Makaleler: Fritz Meier, “Horasan ve Klâsik Tasavvufun Sonu”; Bernd Radtke, “18. Yüzyılda Tasavvuf: Geçici Bir Değerlendirme Denemesi” | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Derin, S., İngiliz Oryantalizmi ve Tasavvuf, Küre Yayınları, 2006. |
| Ders Kaynakları | Derin, S., İngiliz Oryantalizmi ve Tasavvuf, Küre Yayınları, 2006. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | Batıda Tasavvuf alanında yapılan çalışmaları sıralar. | |
| 2 | Yapılan çalışmaların tarihi akışını açıklar | |
| 3 | Bu çalışmaları örnekler | |
| 4 | Yapılan çalışmaları ayırt eder | |
| 5 | Çalışmaları derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre düzenler. | |
| 6 | Ortaya çıkan unsurları değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 154 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||