| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tasavvuf Klasikleri | TSV 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK, |
| Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Büşra Çakmaktaş-Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Mete |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tasavvufun temel kaynakların tanınması ve kullanabilmesini bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Tasavvufun kaynak eserleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tasavvuf Tarihinin temel klasik eserlerini dar ve geniş anlamda sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Kaynakların tarihi akışını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Konuları bu eserlerden örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Kaynak eserleri ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Tasavvufun konularını derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre düzenler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Ortaya çıkan unsurları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tasavvufun Klasik Eserlerinin Yazıldığı Tasavvuf Dönemine Genel Bakış | |
| 2 | Haris el-Muhasibi ve Eseri er-Riaye Lihukukullah Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi | |
| 3 | Hakim Tirmizi ve Eseri Hatmu'l-velaye Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi | |
| 4 | Ebu Nasr Serrac ve el-Luma Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi | |
| 5 | Ebu Bekir Kelebazi ve et-Taarruf Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi | |
| 6 | Ebu Talib el-Mekki ve Kutu'l-Kulüb Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi | |
| 7 | Abdulkerim Kuşeyri ve er-Risale Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi | |
| 8 | Ali el-Hucvuri ve Keşfu'l-Mahcub Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi (Ara Sınav) | |
| 9 | Muhammed Gazali ve İhyau Ulumu'd-din Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi | |
| 10 | Ebu Hafs Ömer es-Sühreverdi ve Avariful-Maarif Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi | |
| 11 | Muhyiddin İbn Arabi ve Fususu'l-Hikem Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi | |
| 12 | Muhyiddin İbn Arabi ve el-Futuhatü'l-Mekkiyye Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi | |
| 13 | Mevlana Celaleddin Rumi ve Mesnevi Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi | |
| 14 | İmam Rabbani ve Mektubat Adlı Eserinin Tanıtım ve Değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Klasik Tasavvufun Kaynakları I-II (2003-2006), (editor, Ali Çınar), Suf Yayınları, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | Tasavvuf Tarihinin temel klasik eserlerini dar ve geniş anlamda sıralar. | |
| 2 | Kaynakların tarihi akışını açıklar. | |
| 3 | Konuları bu eserlerden örnekler. | |
| 4 | Kaynak eserleri ayırt eder. | |
| 5 | Tasavvufun konularını derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre düzenler. | |
| 6 | Ortaya çıkan unsurları değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||