| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiyede Göçün Sosyo-Kültürel Analizi | SOS 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. PINAR YAZGAN HEPGÜL | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, göç ve kentleşme sürecinin Türkiye de yarattığı değişim ve dönüşüm sürecini analiz etmektir. | 
| Dersin İçeriği | Göç, gecekondulaşma, iç göç ve dış göçler, kentleşme, sanayileşme ve beraberinde getirdiği sorunlar, arabesk kültür, varoşlar, getto kavramı | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Sanayileşmenin nüfus hareketleri üzerinde yarattığı etkileri tespit etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Göç sürecinde ortaya çıkan sorunları tespit etmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, | 
| 3 | Hızlı ve çarpık kentleşmenin nedenlerini ve sonuçlarını tespit etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Gecekondulaşma sürecinin ortaya çıkışını ve problemlerini öğrenmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Sosyal bir sorun olarak göç | |
| 2 | Göç süreci ve kırsal alanlardaki değişim | |
| 3 | Göç ve sosyal yapıdaki değişmeler | |
| 4 | Göç sonrası yeni kent sakinleri | |
| 5 | Göçmenlerin uyum sorunları | |
| 6 | Göçün sosyo-kültürel evrimi | |
| 7 | Göçün aile ve genç kuşak üzerindeki etkisi | |
| 8 | Göç sürecinin kentlerde meydana getirdiği değişimler | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Göç süreci ve arabesk kültür arasındaki ilişki | |
| 11 | Göç ve eğitim | |
| 12 | Göçün sonuçları ve yapısal evrimi | |
| 13 | Göç sürecinin yönetimi | |
| 14 | Bir modernleşme projesi olarak gap | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | İstanbul Ticaret Odası, Göç Veren Yöreler Bölgesel Gelişim Araştırması, İTO , İstanbul, 1996 Cavit Orhan Tütengil, 100 Soruda Kırsal Türkiye?nin Yapısı ve Sorunları, Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1983 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
| 2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
| 3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
| 4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
| 5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
| 6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
| 7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sanayileşmenin nüfus hareketleri üzerinde yarattığı etkileri tespit etmek | |||||||
| 2 | Göç sürecinde ortaya çıkan sorunları tespit etmek | |||||||
| 3 | Hızlı ve çarpık kentleşmenin nedenlerini ve sonuçlarını tespit etmek | |||||||
| 4 | Gecekondulaşma sürecinin ortaya çıkışını ve problemlerini öğrenmek | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 50 | 
| Toplam | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 | 
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | 
| Ödev | 1 | 6 | 6 | 
| Final | 1 | 3 | 3 | 
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||