| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Yahudilikte Çağdaş Akımlar | FDB 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED ALİ BAĞIR | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MUHAMMED ALİ BAĞIR, | 
| Dersin Yardımcıları | Yok | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu ders günümüzde Yahudilikte hangi dini akımların olduğunu, bu akımlar arasındaki farkları ortaya koymaktadır. Derste dini zemindeki akımların üzerinde durulmakla birlikte bunların sosyal yönüne de değinilecektir. | 
| Dersin İçeriği | Yahudilikte mezhepler | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Yahudilikte mezhepler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Mezhepleşmenin tarihteki kökeni | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Yahudiler arasındaki kültürel farklılıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Günümüzde Yahudi mezhepleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Ortodoks Yahudiler, Aşkenazlar, Sefaradlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Yahudiliğin misyoner veçhesi: Nuhilik | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Yahudilikteki Mezhepleşmenin tarihteki kökeni | |
| 2 | Günümüz Yahudiliğindeki farklılaşmada kültürel unsurlar | |
| 3 | İsrail toplumunda kutuplaşma | |
| 4 | Ortodoks Yahudiler, Aşkenazlar, Sefaradlar | |
| 5 | Reformist Yahudiler | |
| 6 | Muhafazakâr Yahudiler | |
| 7 | Karaylar | |
| 8 | Samiriler | |
| 9 | Falaşa ve Mizrahiler | |
| 10 | Hasidiler ve Mitnagdim | |
| 11 | Haredim ve Habadlar | |
| 12 | Küçük cemaatler | |
| 13 | Farklı cephelerden Siyonizm ve anti-Siyonist Yahudiler | |
| 14 | Yahudiliğin misyoner veçhesi: Nuhilik | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Abraham Cronbach, Reform Movements in Judaism, 2012. | 
| Ders Kaynakları | Michael A. Meyer, Response to modernity: a history of the reform movement in Judaism, WSUP, 1995. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
| 4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
| 5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
| 8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
| 10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
| 11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yahudilikte mezhepler | |||||||||||
| 2 | Mezhepleşmenin tarihteki kökeni | |||||||||||
| 3 | Yahudiler arasındaki kültürel farklılıklar | |||||||||||
| 4 | Günümüzde Yahudi mezhepleri | |||||||||||
| 5 | Ortodoks Yahudiler, Aşkenazlar, Sefaradlar | |||||||||||
| 6 | Yahudiliğin misyoner veçhesi: Nuhilik | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Proje / Tasarım | 1 | 1 | 1 | 
| Final | 1 | 6 | 6 | 
| Toplam İş Yükü | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||