| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Din Eğitimi Bilimi Metodolojisi | FDE 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HASAN MEYDAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, din eğitimi biliminin metodolojisi konusunda yeterli bilgi, anlayış ve araştırma yapabilme yetkinliği kazandırmaktır |
| Dersin İçeriği | Bu derste, din eğitimi bilimi alanı ile ilgili metodolojik bilgiler verilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Din eğitimi biliminin disiplinler arasındaki yerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Din eğitimi biliminin çalışma alanlarını ve özelliklerini bilir | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Din eğitimi biliminde bilgi kaynaklarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Din eğitimi biliminde teori tecrübe ilişkisini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Din eğitiminde bilimsel bilgi üretme ilke ve sınırlıklarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Din eğitimi biliminde bilgi üretme yöntem ve tekniklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Din eğitimi biliminde bilimsel ahlâk kurallarını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar: Din, bilim, dini bilgi, bilimsel bilgi | |
| 2 | Bilimsel Disiplin Olarak Din Eğitimi | |
| 3 | Din eğitimi biliminin dini ve çalışma alanı | |
| 4 | Din eğitimi biliminin ilâhiyat bilimleri arasındaki yeri | |
| 5 | Din eğitimi biliminin eğitim bilimleri arasındaki yeri | |
| 6 | Din eğitimi bilimi araştırmalarında kullanılacak metot ve teknikler | |
| 7 | Din Eğitimi Biliminin Önündeki Güçlükler | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Din Eğitiminde Bilgi Kaynakları Sorunu | |
| 10 | Din Eğitiminde Teori Tecrübe İlişkisi | |
| 11 | Bilgi üretiminde dini yönden sınırlayıcı ilkeler | |
| 12 | Bilgi üretiminde dini yönden yol gösterici ilkeler | |
| 13 | Din Eğitiminde bilimsel ahlâk kuralları | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1]Suat CEBECİ Din Eğitimi Bilimi Metodolojisi Üzerine düşünceler İslami İlimlerde Metodoloji (Usül) Meselesi I, İstanbul, 2005 |
| Ders Kaynakları | [2] Beyza BİLGİN, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Çizgi Yayınları, Ankara |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
| 10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
| 11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Din eğitimi biliminin disiplinler arasındaki yerini açıklar | |||||||||||
| 2 | Din eğitimi biliminin çalışma alanlarını ve özelliklerini bilir | |||||||||||
| 3 | Din eğitimi biliminde bilgi kaynaklarını açıklar | |||||||||||
| 4 | Din eğitimi biliminde teori tecrübe ilişkisini açıklar | |||||||||||
| 5 | Din eğitiminde bilimsel bilgi üretme ilke ve sınırlıklarını bilir | |||||||||||
| 6 | Din eğitimi biliminde bilgi üretme yöntem ve tekniklerini bilir | |||||||||||
| 7 | Din eğitimi biliminde bilimsel ahlâk kurallarını tartışır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||