| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Grekçe Dini Metinler | FDT 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN İNCE | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Hıristiyanlığın kaynak dili olması münasebetiyle bu dinle ilgili bazı Grekçe metinleri incelemek. | 
| Dersin İçeriği | Grekçenin nasıl bir dil olduğu, kelime yapısı, batı dillerine kaynak oluşturduğu hususu anlaşılmaya çalışılacaktır. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Dinler tarihi doktora öğrencisi olarak Hıristiyanlığın kaynak dili olan Grekçeden yararlanmanın önemini açıklar. | Anlatım, | |
| 2 | Grekçe dini terimleri tanımlar. | Anlatım, | |
| 3 | İncillerin Grekçesini tartışır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Grekçe Kilise ayinlerini tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Ortodoks kilisesinin kaynaklarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Diğer kaynak diller arasında Grekçenin yerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Grekçe dini terimlerin tespiti | |
| 3 | (Hristos) terimi ve Mesih ile bağlantısı | |
| 4 | (Hristianos) terimi ve Hıristiyan terimi ile bağlantısı | |
| 5 | (Logos) terimi ve Hz. İsa ile bağlantısı | |
| 6 | Hıristiyanlıktaki teslis anlayışının Grekçe metinlerde ele alınış tarzı | |
| 7 | (ekklesia) terimi ve kilise ile bağlantısı | |
| 8 | Vize sınavı | |
| 9 | İncillerin Grekçe nüshası ve incelemesi | |
| 10 | Pavlusun Mektuplarının Grekçe nüshası ve incelemesi | |
| 11 | Yeni Ahidin Grekçe nüshası ve incelemesi | |
| 12 | Grekçe dualar | |
| 13 | Kilise ayinlerinin Grekçe versiyonları | |
| 14 | Genel değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Taşlıklıoğlu, Zafer (1968), Grekçe Gramer ve Syntaks I, Edebeiyat Fakültesi Matbaası, İstanbul | 
| Ders Kaynakları | [2 Gobry, Ivan, (2000) Le Vocabulaire grec de la Philosophie, Paris [3] Peters, Francis E. (2004) Antik Yunan Felsefesi Terimleri sözlüğü, çev. Ve haz. Hakkı Hünler, paradigma yay.İstanbul.] | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
| 10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
| 11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dinler tarihi doktora öğrencisi olarak Hıristiyanlığın kaynak dili olan Grekçeden yararlanmanın önemini açıklar. | |||||||||||
| 2 | Grekçe dini terimleri tanımlar. | |||||||||||
| 3 | İncillerin Grekçesini tartışır. | |||||||||||
| 4 | Grekçe Kilise ayinlerini tanımlar. | |||||||||||
| 5 | Ortodoks kilisesinin kaynaklarını değerlendirir. | |||||||||||
| 6 | Diğer kaynak diller arasında Grekçenin yerini tartışır. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 80 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 143 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||