| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Almanca-İngilizce Metin Çevirileri II | AMT 414 | 8 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Almanca |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞABAN KÖKTÜRK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bir dilden, başka bir dile çeviri yapabilme becerisi kazandırma. |
| Dersin İçeriği | Almancadan İngilizceye, İngilizceden Almancaya çeviri örnekleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Almancanın yapısını çözümleme becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 2 | İngilizcenin yapısını çözümleme becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 3 | Bir den fazla yabancı dille çeviri becerisi geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 4 | Çevirinin günlük yaşamda önemini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 5 | Yabancı eserleri, ana diline kazandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 6 | Çevirinin dil eğitimine yaptığı katkıyı tartışır. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Almanca Tıbbi Metin Örneği | |
| 2 | İngilizce Tıbbi Metin Örneği | |
| 3 | Almanca Anekdot Örneği | |
| 4 | İngilizce Anekdot Örneği | |
| 5 | Almanca Hukuk Metni Örneği | |
| 6 | İngilizce Hukuk Metni Örneği | |
| 7 | Almanca Hikaye Metni Örneği | |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | İngilizce Hikaye Metni Örneği | |
| 10 | Almanca Güncel Edebi Metin Örneği | |
| 11 | İngilizce Güncel Edebi Metin Örneği | |
| 12 | Almanca Bilimsel Metin Örneği | |
| 13 | İngilizce Bilimsel Metin Örneği | |
| 14 | Karşılaştırmalı Örnekler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Çeşitli kaynaklardan oluşturulmuş metinler |
| Ders Kaynakları | Almanca-İngilizce Sözlük |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mütercim-Tercümanlığın geçirdiği tarihi gelişim süreci hakkında yeterli bilgi sahibi olma | ||||||
| 2 | Bütün üslup düzeyleri dâhil olmak üzere, anadili ve kültürüne hâkim olma | ||||||
| 3 | En az iki yabancı dili çok iyi bilme | ||||||
| 4 | Üçüncü bir yabancı dili anadile doğru çeviri yapabilecek düzeyde bilme | X | |||||
| 5 | Kaynak dildeki bir metni anlayarak erek dile hatasız aktarabilme | ||||||
| 6 | Çeviride kalite ve tutarlılığı artırmak amacıyla, terminoloji çalışması hakkında gerekli kuramsal bilgiye ve yöntemlere sahip olma | ||||||
| 7 | İletişimde kültürel farklılıkları bilme | ||||||
| 8 | Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi tanıma ve izleme | ||||||
| 9 | Bilgiye kısa zamanda erişebilecek araştırma ve bilgi edinme vasıtalarını bilme | ||||||
| 10 | Çeviri sürecinde kullanılan sözlük, ansiklopedi, bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||
| 11 | Sözlü ya da yazılı çevirmenlik mesleğinin değişik alanlarda uygulanış şekilleri hakkında bilgiye sahip olma | ||||||
| 12 | Çevirmenlik mesleğinin ve yasal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Almancanın yapısını çözümleme becerisi kazanır. | ||||||||||||
| 2 | İngilizcenin yapısını çözümleme becerisi kazanır. | ||||||||||||
| 3 | Bir den fazla yabancı dille çeviri becerisi geliştirir. | ||||||||||||
| 4 | Çevirinin günlük yaşamda önemini tartışır. | ||||||||||||
| 5 | Yabancı eserleri, ana diline kazandırır. | ||||||||||||
| 6 | Çevirinin dil eğitimine yaptığı katkıyı tartışır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 2 | 4 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||