| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Felsefesi | TEB 012 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Felsefi düşünce ile sanat arasındaki bağı tartışmaya açmak; sanat, eser, sanatçı, deha fikirlerini çeşitli filozofların sanat anlayışları açısından incelemek. | 
| Dersin İçeriği | Çeşitli filozofların sanat felsefelerinde estetik, güzellik, temsil, kültür ve sanat eseri kavramları | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Filozofların estetik ve sanat hakkındaki görüşlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Sanat ve felsefe arasındaki ilişki kavranabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Farklı estetik görüşleri karşılaştırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, | 
| 4 | Sanat eserinin çeşitli filozoflar tarafından nasıl yorumlandığını öğrenebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Tüm bu teoriler ile kendi sanatsal ard alanını besleyebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Sanat ve felsefe ile ilgili tartışma konuları geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Sanat Felsefesi Nedir? | |
| 2 | Platon ve Sanatlar: Mimesis ve Poiesis | Platon, Devlet, çev. Sabahattin Eyüpoğlu, M.Ali Cimgöz, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1992. | 
| 3 | Aristoteles ve Tragedya Sanatı | Aristo, Poetika, Çev. İsmail Tunalı, İstanbul: Remzi Kitabevi, 2002. | 
| 4 | Kant ve Estetik Yargı: Güzel ve Yüce Kavramları | Kant, I. Yargı Yetisinin Eleştirisi, çev. Aziz Yardımlı, İstanbul: İdea Yayınevi, 2006. | 
| 5 | Nietzsche ve Antik Yunan: Müziğin Ruhundan Tragedya’nın Doğuşu | Nietzsche, F.W. 2003Müziğin Ruhundan Tragedya’nın Doğuşu, çev. İsmet Z.Eyüboğlu, İstanbul: Say Y. | 
| 6 | ARA SINAV | |
| 7 | Heidegger’de Varlık ve Sanat İlişkisi: Sanat Eserinin Kökeni ve Van Gogh | Heidegger, M. Sanat Eserinin Kökeni, çev. Fatih Tepebaşılı, İstanbul: De Ki Basım Yayım, 2011. | 
| 8 | Walter Benjamin ve Sanat Eserinin Kaybolan Aurası | Benjamin, W. 2001“Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı”, çev. Ahmet Cemal, Pasajlar, YKY Yayınları: 50-86. | 
| 9 | Adorno ve Kültür Endüstrisi | Adorno, T. 2011. Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İstanbul: İletişim Yayınları | 
| 10 | Lyotard ve Yüce Estetiği: Barnett Newman | Ayas Önol, Tuğba. "Lyotard ile Avangard Sanat ve Yüce Estetiği Üzerine Düşünmek". FLSF (Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi) 14 / 27 (May 2019): 307-324. | 
| 11 | Foucault ve Temsil Sorunsalı | Foucault, M. Bu bir Pipo Değildir, çev. Selahattin Hilav. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2008. | 
| 12 | Merleau-Ponty, Göz ve Tin: Cezanne Üzerine | Ponty, M. Göz ve Tin, İstanbul: Metis Yayınları, 2003. | 
| 13 | Deleuze, Et ve Sanat: Francis Bacon | Deleuze, G. Francis Bacon: Duyumsamanın Mantığı, çev. Can Batukan, Ece Erbay, İstanbul: Norguk Y. | 
| 14 | Tekrar ve Tartışma | 
| Kaynaklar | ||
|---|---|---|
| Ders Notu | ||
| Ders Kaynakları | 
 | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Filozofların estetik ve sanat hakkındaki görüşlerini öğrenir | 
| 2 | Sanat ve felsefe arasındaki ilişki kavranabilir | 
| 3 | Farklı estetik görüşleri karşılaştırabilir | 
| 4 | Sanat eserinin çeşitli filozoflar tarafından nasıl yorumlandığını öğrenebilir | 
| 5 | Tüm bu teoriler ile kendi sanatsal ard alanını besleyebilir | 
| 6 | Sanat ve felsefe ile ilgili tartışma konuları geliştirebilir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 20 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 1. Sözlü Sınav | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Ödev | 1 | 3 | 3 | 
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||