| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Organızatıonal Psychology | ISL 430 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci örgütsel psikoloji konusuna başlangıç yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Öğrenci moral ve motivasyon konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Öğrenci örgütsel iklim konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Öğrenci kültür ve örgütsel kültür konusunu anlamaya çalışır. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Öğrenci örgütsel sağlık konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 6 | Öğrenci iş ve yaşam tatmini konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Öğrenci örgütte insan ilişkileri konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Öğrenci güç ve örgütsel politika konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 9 | Öğrenci örgütsel stresle başa çıkma konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 10 | Öğrenci örgütsel çatışma ve çözümü konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 11 | Öğrenci mobing ve başa çıkma konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 12 | Öğrenci örgütsel sosyalizasyon konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 13 | Öğrenci örgütsel psikolojide yeni yaklaşımlar konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Örgütsel Psikolojiye Giriş | |
| 2 | İşgören Moral ve Motivasyonu | |
| 3 | Örgütsel İklim | |
| 4 | Kültür ve Örgütsel Kültür | |
| 5 | Örgütsel Sağlık | |
| 6 | İş ve Yaşam Tatmini | |
| 7 | Arasınav | |
| 8 | Örgütlerde İnsan İlişkileri | |
| 9 | Örgütlerde Güç ve Politika | |
| 10 | Örgütsel Stres Yönetimi | |
| 11 | Örgütsel Çatışma ve Çözümü | |
| 12 | Mobbing ve Başa Çıkma | |
| 13 | Örgütsel Sosyalleşme | |
| 14 | Örgütsel Psikolojide Yeni Yaklaşımlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Tutar, Hasan, (2014) Örgütsel Psikoloji, Seçkin Yayıncılık, Ankara |
| Ders Kaynakları | Vergiliel Tüz, Melek ve Sabuncuoğlu, Zeyyat (2008) Örgütsel Psikoloji, Aktüel Yayınları, Tutar, Hasan, (2014) Örgütsel Psikoloji, Seçkin Yayıncılık, Ankara, Keser, Aşkın (2014), Çalışma Psikolojisi, Ekin Yayıncılık, Bursa |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci örgütsel psikoloji konusuna başlangıç yapar. | |||||||||
| 2 | Öğrenci moral ve motivasyon konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
| 3 | Öğrenci örgütsel iklim konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
| 4 | Öğrenci kültür ve örgütsel kültür konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
| 5 | Öğrenci örgütsel sağlık konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
| 6 | Öğrenci iş ve yaşam tatmini konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
| 7 | Öğrenci örgütte insan ilişkileri konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
| 8 | Öğrenci güç ve örgütsel politika konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
| 9 | Öğrenci örgütsel stresle başa çıkma konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
| 10 | Öğrenci örgütsel çatışma ve çözümü konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
| 11 | Öğrenci mobing ve başa çıkma konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
| 12 | Öğrenci örgütsel sosyalizasyon konusunu anlamaya çalışır. | |||||||||
| 13 | Öğrenci örgütsel psikolojide yeni yaklaşımlar konusunu anlamaya çalışır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 135 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||