| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sanatta Yazı ve İmge | RES 623 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Güz dönemi dersi olan ´ Sanatta Yazı ve İmge ´ dersi, Bahar dönemi dersi olan ´ Çağdaş Sanatta Yazının Kullanımı´ dersi ile ardışık zamanlı verilecektir ve bağlantılıdır. Ancak koşul dersi değillerdir. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. FÜSUN ÇAĞLAYAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sanat tarihinden günümüze ‘yazı’nın imge, kavram ve gösterge olarak kullanılışının incelenmesi |
| Dersin İçeriği | Mısır hiyerogliflerinden, Kavramsal sanat uygulamalarına yazı-imge ilişkisi, yazının bir imge- gösterge olarak kavramsal sorgulanışı ,sanat yapıtları örnekleri ile incelenip,değerlendirilecektir. Mısır sanatında, resim- yazı Asya dillerinde vb. yazının imgeselliği Dada- Duchamp Joseph Kosuth ve kavramsal sanatta yazının kullanımı Ve diğer sanatçı örnekleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tarih boyunca resim ve yazı arasındaki ontolojik ilişkiyi inceler ve kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Yazının kökenindeki resim, resmin içinde bir gösterge olarak yazı yı sorgular ve örnekleri ile kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Yazılı dillerdeki imge- resim karekterlerini karşılaştırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Altamira ´ dan itibaren( avcı toplumlardan yerleşik kültüre , sözlü kültürlerden yazılı kültürlere ) işaret - resim- imge - yazı ilişkilerini inceler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Gerçeküstücülük akımında yazı -resim -imge - gösterge ilişkisini inceler. (Magritte resmi örneği ) | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Dada ve Duchamp´ ta yazı nın kullanımını araştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Joseph Kosuth ve Art & Language gurubunda ki avangardın açılımları inceler ve tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | Minimalizm akımında yazı kullanımını inceler. | Anlatım, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sanat tarihinden örneklerle sunum | |
| 2 | Sanat tarihinden örneklerle sunum | |
| 3 | Sanat tarihinden örneklerle sunum | |
| 4 | ara sınav | |
| 5 | Sanat tarihinden örneklerle sunum | |
| 6 | Sanat tarihinden örneklerle sunum | |
| 7 | Sanat tarihinden örneklerle sunum | |
| 8 | ara sınav | |
| 9 | Sanat tarihinden örneklerle sunum | |
| 10 | Sanat tarihinden örneklerle sunum | |
| 11 | Sanat tarihinden örneklerle sunum | |
| 12 | Performans ödevi | |
| 13 | Performans ödevi | |
| 14 | Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Kavramsal Sanat, Art& Language akımları ve bağlantılı sanatçılarla ilgili hertür kaynak ve doküman.. Göstergeler İmparatorluğu- Roland Barthes YKY Bu bir Pipo değildir- M. Foucault ,YKY Yaratıcı Mitoloji- Joseph Campbell _İmge yayınevi İmgeler Simgeler – Mircea Eliade |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
| 6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
| 7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
| 8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | ||||||
| 9 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 10 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
| 11 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
| 12 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 13 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
| 14 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tarih boyunca resim ve yazı arasındaki ontolojik ilişkiyi inceler ve kavrar. | ||||||||||||||
| 2 | Yazının kökenindeki resim, resmin içinde bir gösterge olarak yazı yı sorgular ve örnekleri ile kavrar. | ||||||||||||||
| 3 | Yazılı dillerdeki imge- resim karekterlerini karşılaştırır. | ||||||||||||||
| 4 | Altamira ´ dan itibaren( avcı toplumlardan yerleşik kültüre , sözlü kültürlerden yazılı kültürlere ) işaret - resim- imge - yazı ilişkilerini inceler. | ||||||||||||||
| 5 | Gerçeküstücülük akımında yazı -resim -imge - gösterge ilişkisini inceler. (Magritte resmi örneği ) | ||||||||||||||
| 6 | Dada ve Duchamp´ ta yazı nın kullanımını araştırır. | ||||||||||||||
| 7 | Joseph Kosuth ve Art & Language gurubunda ki avangardın açılımları inceler ve tanır. | ||||||||||||||
| 8 | Minimalizm akımında yazı kullanımını inceler. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||