| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Üreme Fizyolojisi ve Endokrinolojisi | HST 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL USLU YUVACI | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. HİLAL USLU YUVACI, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Üreme organlarının fizyolojik özellikleri ve endokrin fonksiyonları anlatılarak mikroskobik yapıları hakkında pratik uygulamalar yapılması amaçlanmaktadır. | 
| Dersin İçeriği | Üreme organlarının fizyolojik özellikleri ve endokrin fonksiyonları anlatılarak mikroskobik yapıları hakkında pratik uygulamalar yapılacaktır. | 
| Kalkınma Amaçları | 
|---|
                             
                     | 
                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Kadın ve erkek üreme sistemlerinin fizyolojik işleyişini hücresel ve moleküler düzeyde açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 2 | Üreme hormonlarının sentezi, salınımı, hedef dokular üzerindeki etkileri ve geribildirim mekanizmalarını açıklar | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, | 
| 3 | Gamet oluşumu (spermatogenez ve oogenez) süreçlerini histolojik ve endokrinolojik açıdan analiz eder | Problem Çözme, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 4 | Menstrüel döngü, gebelik, doğum ve laktasyon gibi süreçlerdeki hormonal değişimleri yorumlar | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, | 
| 5 | Üreme sistemi ile ilgili endokrin bozuklukları tanımlar, fizyopatolojik temelleri ile ilişkilendirir | Anlatım, Örnek Olay, | Eşleştirme Testler, | 
| 6 | Laboratuvar teknikleri kullanarak üreme hormonlarının düzeylerini değerlendirme becerisi kazanır | Proje, Deney ve Laboratuvar, | Performans Değerlendirme, | 
| 7 | Üreme fizyolojisi ve endokrinolojisi alanındaki güncel bilimsel yayınları analiz eder ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirir | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, | 
| 8 | Üreme sistemine ilişkin deneysel bir çalışmayı planlayabilir, veri toplayabilir ve bilimsel sonuçlar çıkarabilir | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Spermatogenezis | |
| 2 | Oogenezis | |
| 3 | Fertilizasyon | |
| 4 | Fertilizasyon | |
| 5 | Ovulasyon indüksiyonu | |
| 6 | Ovulasyon indüksiyonu | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | FSH´nın üreme fizyolojisindeki rolü | |
| 9 | Luteinizan hormonunun üreme fizyolojisindeki rolü | |
| 10 | Progesteronun üreme fizyolojisindeki rolü | |
| 11 | Gonadotrophin releasing hormonların üreme fizyolojisindeki rolü | |
| 12 | Endokrin hastalıklar | |
| 13 | Endokrin hastalıklar | |
| 14 | Endokrin hastalıklar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Histology A Text and Atlas, Michael H Ross, Wojciech Pawlina 2. Functional Histology, Paul R Wheater, H George Burkitt, Victor G Daniels 3. Larsen?s Human Embryology, Bleyl Brauser, Francis West 4. Textbook of Assisted Reproductive Tecniques, David K Gardner, Ariel Weissman, Colin M Howles, Zeev Shoham 5. Humanson?s Animal Tissue Tecniques, Janice K Presnell, Martin P Schreibman 6. Textbook of Histology, Gartner LP, Hiatt JL 7. Basic Histogy, text & atlas, Junqueira LC, Carneiro J, Kelley RO  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel pratik laboratuvar tekniklerini ve becerilerini uygular | X | |||||
| 2 | Histolojik örnek hazırlama süreçlerini (fiksasyon, kesit alma, boyama vb.) uygular | ||||||
| 3 | Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında bilimsel çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü olarak sunar | X | |||||
| 4 | Bilimsel araştırma yürütür, literatür taraması yapar ve özgün sonuçlar üretir | X | |||||
| 5 | Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir; araştırma tasarımı, veri analizi ve yorumlama becerilerini geliştirir | X | |||||
| 6 | Bilimsel ve tıbbi terimlerin anlamlarını bilir ve yerinde kullanımını yapar | X | |||||
| 7 | Hücrenin, yapı ve fonksiyonu arasında ilişki kurar; mikroskobik yapısı hakkında bilgi sahibi olur | X | |||||
| 8 | Temel dokuların histolojik yapısı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur | X | |||||
| 9 | Sisteme ait organ ve dokuların histolojik yapıları ve fonksiyonları arasında bağlantı kurar | X | |||||
| 10 | Sisteme ait organ ve dokuların embriyonik gelişimi ve gelişim esnasında oluşabilecek anomaliler hakkında bilgi sahibi olur | X | |||||
| 11 | Fertilitenin hormonal mekanizması ve aksaklıkları hakkında bilgi sahibi olur | X | |||||
| 12 | İnfertilite nedenleri hakkında bilgi sahibi olur | X | |||||
| 13 | Embriyo değerlendirme ve skorlama yapar | X | |||||
| 14 | Işık mikroskobu ve ileri görüntüleme tekniklerini (floresan mikroskopi, konfokal mikroskopi vb.) kullanarak doku ve hücre preparatlarını analiz eder | X | |||||
| 15 | Alanındaki gelişmeleri sağlık bilimleri ile ilişkilendirerek yorumlar; klinik uygulamalara yönelik temel bilim bilgisi sunar | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kadın ve erkek üreme sistemlerinin fizyolojik işleyişini hücresel ve moleküler düzeyde açıklar | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 
| 2 | Üreme hormonlarının sentezi, salınımı, hedef dokular üzerindeki etkileri ve geribildirim mekanizmalarını açıklar | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 
| 3 | Gamet oluşumu (spermatogenez ve oogenez) süreçlerini histolojik ve endokrinolojik açıdan analiz eder | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| 4 | Menstrüel döngü, gebelik, doğum ve laktasyon gibi süreçlerdeki hormonal değişimleri yorumlar | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 3 | 
| 5 | Üreme sistemi ile ilgili endokrin bozuklukları tanımlar, fizyopatolojik temelleri ile ilişkilendirir | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 3 | 
| 6 | Laboratuvar teknikleri kullanarak üreme hormonlarının düzeylerini değerlendirme becerisi kazanır | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 
| 7 | Üreme fizyolojisi ve endokrinolojisi alanındaki güncel bilimsel yayınları analiz eder ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirir | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 
| 8 | Üreme sistemine ilişkin deneysel bir çalışmayı planlayabilir, veri toplayabilir ve bilimsel sonuçlar çıkarabilir | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Sözlü Sınav | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|