| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Nöropsikiyatrik Hastalıklarda Deneysel Modeller | FZL 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DERYA GÜZEL ERDOĞAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin davranış çalışmalarında kullanılan deneysel hayvan modellerini ve testlerini öğrenmeleri sağlacaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste travmatik beyin hasarı, parkinson, depresyon, alzheimer, şizofreni gibi nöropsikiyatrik hastalıklarda kullanılan deneysel modeller anlatılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Deney hayvanlarının psikiyatrik hastalıklardaki önemini kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Psikiyatrik hastalıkların deneysel modellerini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Parkinson modellerini kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Depresyon modellerini anlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Anksiyete modellerini anlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Müsküler distrofi modellerini anlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Ağrı modellerini anlayabilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | Demans modellerini anlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 9 | Alzheimer modelini anlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 10 | Şizofreni modellerini anlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Nöropsikiyatrik hastalıklara giriş | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
| 2 | Deney hayvanlarının psikiyatrik hastalıklardaki önemi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
| 3 | Parkinson modelleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
| 4 | Parkinson modelleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
| 5 | Depresyon modelleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
| 6 | Depresyon modelleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
| 7 | Anksiyete modelleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
| 8 | Müsküler distrofi modelleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
| 9 | Ağrı modelleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
| 10 | Ağrı modelleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
| 11 | Demans modelleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
| 12 | Alzheimer modeli | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
| 13 | Şizofreni modelleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
| 14 | Şizofreni modelleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Eric P. Widmaier. Vander İnsan Fizyolojisi |
| Ders Kaynakları | Arthur C. Guyton, John A. Hall. Tıbbi Fizyoloji Ganong´un Tıbbi Fizyolojisi Eric P. Widmaier. Vander İnsan Fizyolojisi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak. | ||||||
| 2 | Bireysel olarak veya araştırma grupları içinde bilimsel projelere dâhil olma ve sorumluluk alma özgüvenini edinmek | ||||||
| 3 | Fizyoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlamak, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapmak ve çözüm önerileri getirmek. | ||||||
| 4 | En az bir yabancı dilde araştırma yapabilecek düzeye sahip olmak. | ||||||
| 5 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, çevresel, bilimsel ve etik değerleri gözetmek | ||||||
| 6 | Yüksek lisans eğitimi sırasında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel yolla değerlendirerek, alanıyla ilgili edinmesi gereken yeni bilgileri ve bilgi kaynaklarını belirlemek ve öğrenim gereksinimlerini gidereceği etkinliklere katılmak. | ||||||
| 7 | Fizyoloji alanında uygulanan teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. | ||||||
| 8 | Fizyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. | ||||||
| 9 | Bilimsel araştırmanın hazırlanma ve uygulama süreçlerine katılarak deneyim sahibi olmak. | ||||||
| 10 | Programda fizyoloji ile ilişkili konularında edindiği temel bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak ulusal ve uluslararası düzeyde etkin bir şekilde ifade edebilmek. | ||||||
| 11 | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini uygulayabilmek | ||||||
| 12 | Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak sunabilmek. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Deney hayvanlarının psikiyatrik hastalıklardaki önemini kavrayabilir. | ||||||||||||
| 2 | Psikiyatrik hastalıkların deneysel modellerini anlayabilir | ||||||||||||
| 3 | Parkinson modellerini kavrayabilir. | ||||||||||||
| 4 | Depresyon modellerini anlayabilir. | ||||||||||||
| 5 | Anksiyete modellerini anlayabilir. | ||||||||||||
| 6 | Müsküler distrofi modellerini anlayabilir. | ||||||||||||
| 7 | Ağrı modellerini anlayabilir. | ||||||||||||
| 8 | Demans modellerini anlayabilir. | ||||||||||||
| 9 | Alzheimer modelini anlayabilir. | ||||||||||||
| 10 | Şizofreni modellerini anlayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
| 1. Final | 70 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||